19 دی: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در جمع خبرنگاران بار دیگر مدعی تمایل آمریکا برای حصول یک توافق با ایران برای احیای برجام شد.
به گزارش العربیه، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه مدعی شد که بی‌صبری دیگر طرف‌ها در رابطه با دلیل ایران برای عدم ادامه مذاکرات وین در حال افزایش است.
مالی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد مدعی شد که توضیحی برای اینکه ازسرگیری مذاکرات توسط ایران انقدر طول کشیده وجود ندارد.
وی گفت: تمام طرفین صحبت‌ها - چه در منطقه و چه در اروپا - نگرانی عمیق و رو به رشدی درخصوص مسیر و سرعت فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که آمریکا و شرکایش در اروپا درحال آماده شدن برای زندگی بدون توافق هسته‌ای با ایران هستند.
وی با این وجود بر تمایل واشنگتن بر رسیدن به توافق از طریق دیپلماسی تاکید کرد.
همچنین تایمز او اسرائیل به نقل از مالی نوشته است: ایران به میز مذاکره بازنگشته است و آن‌ها آماده نیستند تا درخصوص چگونگی پایبندی دوجانبه به برجام صحبت کنند. آن‌ها در حال توسعه برنامه هسته‌ای خود هستند و موانع بیشتری در کار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایجاد می‌کنند.
مالی همچنین تاکید کرد: ما در مرحله‌ای حیاتی هستیم تا ببینیم می‌توانیم برجام را احیا کنیم یا نه.
رابرت مالی گفت: پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد و واشنگتن حتی در صورتی که به دنبال گام‌های دیگر باشد، بازهم دیپلماسی را دنبال خواهد کرد.
وی در عین حال تاکید کرد که این موضوع به این معنی نیست که پنجره احیای برجام تا ابد باز خواهد ماند.
این مقام آمریکایی عنوان کرد که از دید دولت بایدن «برجام پایان تعامل دیپلماتیک» با ایران نیست.
وی در این زمینه گفت: آن‌ توافق مسیر آغازین تعاملات دیپلماتیک جامع‌تر بوده است‌. برجام باید سکویی برای مذاکرات و دیپلماسی بیشتر باشد.
مالی از اظهارنظر در این خصوص که چه موقع برجام دیگر ارزش خود را از دست خواهد داد، خودداری کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل جایگزین مذاکرات وین نیست.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا