19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش نسبی دما، بارش پراکنده و وزش باد در استان‌های شمالی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، از بارش برف در بلندی‌های تهران و البرز خبر داد.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «کبری رفیعی» افزود: امروز چهارشنبه در سواحل شمالی، خراسان‌شمالی و شمال خراسان‌رضوی، بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است. همچنین امروز در مناطقی از هرمزگان، جنوب سیستان‌وبلوچستان و کرمان، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش بادموقتی رخ می‌دهد.
وی ادامه‌داد: بعدازظهر فردا دامنه‌های زاگرس و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، همچین شمال‌غرب کشور در استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، بلندی‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش پراکنده باران رخ می‌دهد که همراه با وزش باد است.
رفیعی گفت: روز جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، ابتدا مناطقی از نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوب البرز در استان‌های البرز، قزوین و تهران، رگبار پراکنده رخ می‌دهد، روز شنبه نیز ادامه بارش‌ها در غرب مازندران، گیلان و اردبیل تداوم دارد و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بهرش برف در ارتفاعات البرز، اضافه‌کرد: شدت بارش‌ها در شمال کرمانشاه، همدان، کردستان، زنجان، شمال قزوین و اردبیل خواهد بود و از روز یکشنبه فعالیت این سامانه بارشی تضعیف خواهد شد.
وی بیان‌داشت: روزهای جمعه و شنبه آب‌های شمال خلیج‌فارس، مواج و متلاطم است و شنبه غرب دریای‌خزر این شرایط را خواهد داشت.
به گفته رفیعی، آسمان تهران بعدازظهر امروز نیمه ابری همراه با وزش باد است، حداکثر دما در تهران امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته ۲ درجه کاهش خواهد داشت، کمیته دما در مهرآباد به ۱۱ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌شود حداقل دما در تهران فردا به ۱۰ درجه بالای صفر برسد.
کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: در تهران امروز احتمال بارش پراکنده وجود دارد و در فیروزکوه نیز انتظار بارش برف و باران وجود دارد.
وی گفت: در شبانه روز گذشته سردترین مرکز استان ارومیه و زنجان با دمای یک درجه زیر صفر و گرم‌ترین مرکز استان، اهواز با دمای ۳۳ درجه بالای صفر ثبت شد.

  • نویسنده :
  • منبع :