19 دی: شهرداری قم در اطلاعیه ای اعلام کرد: این نهاد برای نخستین بار در کشور با اجرای طرحی برای حمایت از ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست، مشوق‌های ویژه‌ای به سازندگان و مالکان ساختمان اعطا می‌کند.
به گزارش عصر چهارشنبه روابط عمومی شهرداری قم، در این اطلاعیه آمده است: اجرای طرح ساختمان‌های سازگار با محیط‌ زیست به ‌عنوان خدمتی نوین از شهرداری کلانشهر قم با همکاری نخبگان مهندسی و محیط‌زیستی کشور اجرا می‌شود.
اطلاعیه حاکی است: احداث ساختمان سبز و سکونت در اینگونه ساختمان‌ها مزایای متعددی برای سازندگان و مالکان ساختمان‌ها به همراه دارد، تا جایی که به دلیل عملکرد منطقی و بهینه اجزا در اینگونه ساختمان‌ها، زندگی در ساختمان سبز از تمام جنبه‌های کیفی و عملکردی نسبت به ساختمان‌های معمولی با آسایش بیشتر توام شده و به‌صرفه‌تر است.
اطلاعیه ادامه یافته است: در این راستا شهرداری قم، با هدف تشویق و ایجاد انگیزه در میان شهروندان برای ارتقای کیفیت محل زندگی خود، با همراهی دیگر دستگاه‌های خدمات رسان این استان مانند شرکت آب و فاضلاب، توزیع برق و مخابرات سبد ویژه‌ای از مشوق‌های مالی و اعتباری به اینگونه ساختمان‌ها اعطا می‌کند.
در این اطلاعیه اضافه شده است: بخش‌هایی از این مشوق‌ها (مانند تخفیف ویژه در هزینه عوارض ساخت) برای مدت محدود پیش‌بینی‌شده‌ و تنها به تعداد محدودی از شهروندان که سریع‌تر نسبت به ارتقای کیفیت‌های محیط‌زیستی در ساختمان خود اقدام کنند، تعلق می‌گیرد.
بر اساس این گزارش، تخفیف ویژه ۵۰ درصدی در هزینه‌های عوارض ساخت به ساختمان‌های سبز (مازاد بر تخفیف‌های دیگر) ازجمله مزایای ویژه برای سازندگان و مالکان ساختمان سبز در این شهر است.
شهروندان برای اطلاع از دیگر مشوق‌ها و نحوه ارزیابی ساختمان سبز، می‌توانند به دفتر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های محیط‌زیستی معاونت خدمات شهری شهرداری قم مراجعه کنند و یا در قم با شماره تلفن ۳۶۱۰۴۲۸۵ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.


  • نویسنده :
  • منبع :