19 دی: مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: بلافاصله پس از مشخص شدن زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، اقدامات لازم برای این حضور انجام شده است.
حمیدرضا شیخ‌الاسلام روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا،‌ افزود: در روز شنبه ۱۵ آبان ماه جاری به استقبال دانش‌آموزان در دوره متوسطه دوم خواهیم رفت و منتظر حضور دانش‌آموزان بعد از ۱۹ ماه در فضای آموزشی هستیم.
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوره ابتدایی نیز از اول آذرماه در مدارس حاضر خواهند شد و آموزش‌وپرورش نیز برنامه‌ریزی لازم را برای حضور دانش‌آموزان انجام داده است.
وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی لازم به کادر اجرایی و معلمان صورت گرفته و نظافت مدارس و تمهیدات لازم برای رعایت پروتکل‌ها انجام شده است.
شیخ‌الاسلام بیان کرد: جلسه‌ای نیز با حضور مدیران مدارس دخترانه و پسرانه در خانه معلم برگزار و جمع‌بندی‌ها انجام شد و نکاتی که باید رعایت شود نیز یادآوری شد؛ این آمادگی در استان هست که میزبان دانش‌آموزان باشد.
وی افزود: همه کلاس‌های درس به ۲ گروه تقسیم‌بندی شده تا تراکم دانش‌آموزان در سطح مدارس مدیریت شود و فاصله‌گذاری طبق پروتکل‌های بهداشتی باشد.
وی خاطرنشان کرد: مساحت کلاس‌های درس مدارس استان به‌طور میانگین بیش از ۳۵ مترمربع است که ۱۵ تا ۱۸ دانش‌آموز در هر کلاس با رعایت فاصله‌گذاری می‌توانند حضور داشته باشند.
به گفته مدیرکل آموزش‌وپرورش قم، فضای باز مدارس نیز می‌تواند حدود نیمی از دانش‌آموزان را با رعایت فاصله‌گذاری در خود جای دهد.
وی از اولیا دانش آموزان خواست: مانند سال‌های گذشته همکاری لازم را با مجموعه آموزش و پروش داشته باشند و انجمن اولیا و مربیان نیز به کمک بیایند تا آموزش و پرورش بتواند روحیه نشاط بین دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان برقرار کند. 
وی با اشاره به استقبال شهروندان از بازگشایی مدارس، گفت: تاکنون بیش از ۶۱ هزار دانش‌آموز در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و بیش از ۹۰ درصد همکاران فرهنگی در استان قم واکسن تزریق کرده‌اند.
شیخ‌الاسلام تاکید کرد: اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد، ولی با توجه به آسیب‌های جسمی و روحی که خانواده‌ها به‌واسطه شیوع کرونا متحمل شده‌اند، اولیا از حضوری شدن مدارس استقبال خواهند کرد.
وی اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بیش از ۸۰ درصد شهروندان نسبت به حضور فرزندانشان در مدارس استقبال می‌کنند و برای ۲۰ درصد دانش‌آموزان تدابیر دیگری خواهیم داشت.
وی با بیان این‌که ساعات آموزش حضوری روزانه یک ساعت خواهد بود، ادامه داد: برنامه شاد همچنان فعال خواهد بود و ‌فعالیت‌های آموزشی در فضای مجازی ادامه خواهد داشت.
شیخ‌الاسلام با بیان این‌که آموزش‌وپرورش تک‌بعدی نیست، افزود: با هم زندگی کردن، نحوه تعاملات و روابط اجتماعی در مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بیشتر مدارس واقع در مناطق و روستاهای استان قم به دلیل جمعیت کم دانش‌آموزی از اول مهرماه به‌صورت حضوری در حال فعالیت هستند.
وی گفت: در استان قم برغم کمبود حدود سه هزار معلم، با تلاش همکاران در آموزش‌ و پرورش، از اول مهرماه تاکنون یک کلاس بدون معلم نداشتیم.

  • نویسنده :
  • منبع :