19 دی: اداره‌کل هواشناسی قم با اعلام هشدار سطح نارنجی بارش باران و سیلاب در قم تاکید کرد: فعالیت سامانه بارشی در این استان که از روز پنج شنبه آغاز شده تا شانزدهم آبان‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.
در هشدار سطح نارنجی شماره ۹ این اداره‌کل آمده است: این سامانه بارشی که از سیزدهم آبان‌ماه در قم فعال شده، بارش شدید باران و کاهش محسوس دما را در پی خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، سامانه مذکور تا یکشنبه هفته آینده شانزدهم آبان‌ماه ادامه پیدا می‌کند و کل استان قم نیز تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.
گزارش هواشناسی قم حاکیست: وزش شدید باد، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده و معابر، کاهش دید افقی، کاهش محسوس دما و وقوع رعد و برق از مخاطره‌های این سامانه بارشی است.
گزارش خاطرنشان کرده است: پرهیز از تردد و توقف در کنار رودخانه و مسیل‌ها، انجام اقدام‌های لازم توسط گلخانه داران برای مقابله با کاهش دما، اتخاذ تمهیدهای لازم در مورد پیشگیری و رفع آبگرفتگی معابر، احتیاط لازم در عبور و مرور جاده‌ای و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوری از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.
همچنین در ادامه توصیه‌های اداره‌کل هواشناسی استان موارد دیگری از جمله تسریع در برداشت و جابه‌جایی محصول‌های برداشت شده باغی و زراعی به انبار و اتخاذ سایر تمهیدها جهت پیشگیری از خسارت به محصول‌های کشاورزی نیز تاکید شده است.


  • نویسنده :
  • منبع :