19 دی: امام جمعه قم گفت: از استاندار جدید قم انتظار داریم با کمک سایر دستگاه‌های متولی نسبت به سامان دادن به وضع عفاف و حجاب در این شهر اقدام کند.
آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، با اشاره به حادثه تاریخی ۱۳ آبان، ابراز کرد: رویدادهای ۱۳ آبان نشان می‌دهد آمریکا همیشه بدنبال توطئه علیه ایران به ویژه بعد از انقلاب اسلامی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدام آمریکا در دزدی دریایی اخیر در آب‌های دریای عمان گفت: آمریکا در این حادثه سعی داشت ایران را به موضع انفعالی بکشاند و در مذاکرات آینده شروط خود را تحمیل کند.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر این که نقشه آمریکا را در این حادثه دزدی دریایی، خنثی کرد به آنها اثبات نمود که دیگر نمی توانند از گزینه نظامی علیه ایران استفاده کند، با افتضاح اخیر نیروهای آمریکایی در دریای عمان، گزینه مورد ادعای نظامی آنها از روی میز به زیر میز منتقل شد و از کار افتاد.

وی تاکید کرد: این عملیات دریایی برای دولت های منطقه نیز پیام مشخصی دارد، کشورهای منطقه که فکر می کردند می توانند امنیت خود را از آمریکا به عاریه بگیرند برای تامین امنیت خود بهتر است با قدرت اول منطقه یعنی ایران مذاکره کنند.

آیت الله سعیدی همچنین با اشاره به انتخاب سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی به عنوان استاندار جدید قم، اظهار داشت: بهرام سرمست استاندار سابق در دوران سخت کرونا، سیل و غیره زحمات و خدمات بیشماری را برای مردم این استان انجام داد که از این مسئول خدوم قدردانی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: از استاندار جدید قم انتظار داریم با کمک سایر دستگاه‌های متولی نسبت به سامان دادن به وضع عفاف و حجاب در این شهر اقدام کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رعایت تقوای الهی گفت: تقوای الهی انسان را امیدوار به رحمت خداوند متعال می کند.

وی با اشاره به تفسیر آیه ۳۳ سوره توبه، گفت: یکی از مفاهیم این آیه این است که اگر کسی سرمایه و ثروت خود را صرفا ذخیره کند و به سود جامعه در جریان نیاندازد باید منتظر عذاب الهی باشند؛ در منطق اسلام ثروت مانند خونی است که باید به تمام اعضای بدن برسد و در یک نقطه یا عضو جمع نشود.

آیت الله سعیدی بیان کرد: اسلام برای جلوگیری از انحصار ثروت در دست عده ای خاص، جمع آوری مال از طریق ربا و قمار را حرام کرده و از طرفی با تاکید بر پرداخت خمس، زکات و صدقه در پی تعدیل ثرورت است.

  • نویسنده :
  • منبع :