19 دی: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با اشاره به از سرگیری مذاکرات وین اعلام کرد که بازگشت تمام طرفین به تعهداتشان یک اصل مهم و پیشرو است.
امیر عبداللهیان با اشاره به سفر علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه به اروپا در صفحه توئیتر خود نوشت: این روزها، باقری مشغول مذاکرات موفقیت آمیز در اروپا است.
وی با تاکید بر اینکه ایران در میز مذاکره در وین آماده ارائه یک توافق خوب است، خاطر نشان کرد:بازگشت تمام طرفین به تعداتشان یک اصل پیشرو و مهم است.
باقری برای مذاکره با تروئیکای اروپایی پیرامون برجام و روابط دو جانبه به اروپا سفر کرده و تا کنون با مقامات فرانسوی و آلمانی در این خصوص گفت‌وگو کرده و فردا به لندن خواهد رفت.
وی در گفت و گویی با اشاره به رایزنی‌های خود با همتای فرانسوی در پاریس اظهار کرد: با توجه به اینکه فرانسه سال آینده ریاست اتحادیه اروپا را برعهده خواهد داشت بنابراین یک نقش آفرینی فراملی می‌تواند داشته باشد که فرصت بسیار مناسبی برای ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران، نقش‌آفرینی این کشور در تعاملات منطقه‌ای و همین‌طور مسیر مذاکراتی است که ما در ۸ آذر در وین با ۱+۴ خواهیم داشت. 
جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد تمایلی به ادامه مذاکرات وین از نقطه بن بست ادوار قبلی ندارد. ایران آماده است تعهدات خود را مشروط بر اینکه نقض پیمان‌ها و عدم‌ پایبندی به تعهدات از سوی کشورهای غربی خاتمه پیدا کند از سر بگیرد. جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که اگر طرف غربی به‌دنبال اعتمادسازی است، باید آنچه را که پیش‌تر بر عهده گرفته بود و به آن پایبند نبود، محقق سازد.


  • نویسنده :
  • منبع :