19 دی: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به دستور رییس جمهوری برای پیش خرید واکسن داخلی کرونا، گفت که به طور قطع با کمک دولت و مجلس بودجه مورد نیاز برای خرید واکسن های تولید داخل را فراهم خواهیم کرد تا تولید کنندگان دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.
دکتر «بهرام دارایی» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برهمین اساس وزارت بهداشت تمام توان خود را برای تسریع و تسهیل در روند تولید انبوه واکسن کرونا در داخل کشور به کار گرفته است.
وی تصریح کرد: توان مجموعه های داخلی برای تولید واکسن های با تکنولوژی بالا و جدید همچون «پروتیین» بسیار امیدوار کننده است.
رییس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، موضوع حمایت از واکسن های تولید داخل مطرح و رییس جمهوری بر رفع دغدغه تولیدکنندگان با کمک سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد.
دکتر دارایی گفت: امید می رود با دستور رییس جمهوری بتوان یک گام بزرگ و رو به جلو را برای تضمین خرید واکسن تولید داخل برداریم تا پس از طی مراحل کیفی، علمی و قانونی این واکسن ها وارد چرخه مصرف شود.
وی افزود: خرید واکسن به هیات امنای ارزی واگذار شده و سازمان غذا و دارو از آنها حمایت می کند تا بتوانند بر اساس برنامه ریزی و نیاز سنجی معاونت بهداشت وزراتخانه، منابع مالی برای خرید واکسن را تامین کنند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به شعار محوری حمایت از تولید داخل به ویژه در زمینه واکسن به عنوان کالایی راهبردری، باید در عمل نیز این حمایت ها مشهود و ملموس باشد.
دکتر دارایی گفت: سازمان غذا و دارو ماموریت های متنوعی در حوزه غذا، دارو، تجهیزات پزشکی، مکمل ها و تامین شیر خشک ویژه و شیر خشک برای کودکان دارد که اجرای این ماموریت ها نیازمند بهره گیری از تمامی ظرفیت های داخلی است.
به گفته وی، توان داخلی در حوزه دارو به اندازه ای است که می توان با اتکا و تقویت آن نیازهای داخلی کشور در حوزه دارو را به خوبی رفع کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :