19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هم‌زمان با افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت، از اواخر وقت امشب سامانه بارشی از غرب ایران وارد کشور خواهد شد.
«فریبا گودرزی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت آب‌و هوا افزود: هوای تهران، کرج، اصفهان، اراک و مشهد امروز تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس است و در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده (ثابت و متحرک) ممکن است کیفیت هوا در بعضی ساعت‌ها تا حد ناسالم برای همه گروه‌ها به‌ویژه در مناطق صنعتی و پرتردد کاهش یابد.
وی بیان‌داشت: امروز جوی آرام در کشور حاکم خواهد شد و هم‌زمان از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش پراکنده آغاز خواهد شد.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز گرم‌باد جنوبی در گیلان و اردبیل را خواهیم داشت و فردا و پس‌فردا ورود سامانه بارشی به نیمه شمالی کشور موجب بارش برف و باران، تندباد و کاهش محسوس دما خواهد شد.
وی ادامه‌داد: فردا در استان‌های گیلان، مازندران، مرکزی و غرب اصفهان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
به گفته گودرزی، روز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی در شرق و مرکز کشور، شرق سواحل شمالی و زاگرس مرکزی تداوم‌خواهد داشت و حتی غرب اصفهان هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: دریای خزر در این مدت مواج و متلاطم است و در خلیج‌فارس نیز امروز مواج پیش‌بینی می‌شود.
وی خاطرنشان‌کرد: آسمان تهران امروز قسمتی ابری و غبارآلود است.

  • نویسنده :
  • منبع :