19 دی: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره روند برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداخت.
سید نظام موسوی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه جلسه بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردا (سه شنبه) برگزار می شود، گفت: طبق اعلام معاون پارلمانی رئیس جمهور، آقای رئیسی در جلسه علنی فردا برای دفاع از مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور پیدا خواهد کرد.
وی در توضیح روند بررسی صلاحیت فیاضی گفت: طبق آئین نامه مجلس رئیس جمهور یک ساعت فرصت دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دارد سپس نوبت به ارائه گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره نتیجه جمع بندی خود درباره صلاحیت فیاضی می رسد. کمیسیون آموزش ۱۰ دقیقه زمان دارد.
موسوی ادامه داد: سپس دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق نظراتشان را درباره فیاضی اعلام می کنند که آنها نیز در مجموع یک ساعت زمان دارند. در نهایت هم وزیر پیشنهادی به مدت ۳۰ دقیقه به تشریح برنامه هایش می پردازد.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پایان درباره تکلیف وزارت آموزش و پرورش در صورت عدم کسب رای اعتماد از مجلس گفت: اگر آقای فیاضی نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد، رئیس جمهور باید ظرف سه ماه آینده فرد دیگری را برای بررسی صلاحیت به مجلس معرفی کند تا آن زمان سرپرست عهده دار امورات وزارت آموزش و پرورش است.

  • نویسنده :
  • منبع :