19 دی: در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و سازمان حج، توافقات صورت گرفته در سفر هیئت مسئولان حج و زیارت به سوریه در خصوص سفر زائران ایرانی به دمشق بررسی شد.
نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این نشست، توافقات صورت گرفته در سفر هفته گذشته آقای علی رضا رشیدیان و هیئت همراه به سوریه بررسی شد و رئیس سازمان حج و زیارت دستاوردها و هماهنگی های صورت گرفته در این سفر را بسیار خوب توصیف کرد.

در این نشست حجت الاسلام صحبت الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت گزارش مشروحی از مذاکرات صورت گرفته با مقام های بلندپایه گردشگری، بهداشتی، امنیتی و اوقاف و جلسات کارشناسی با مسئولان سوری ارائه کرد.

وی خاطرنشان ساخت: سازمان حج و زیارت بعنوان تنها مرجع اعزام زائران به سه کشور سوریه، عراق و عربستان زمینه اجرای تفاهم های صورت گرفته با مقام های سوری را هر چه سریعتر فراهم کند تا مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) ضمن برخورداری از ارائه خدمات مناسب در قالب کاروان های زیارتی به سوریه اعزام شوند.

برپایه این گزارش، این نشست با گزارش حمیدرضا محمدی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات در مورد آغاز دور جدید اعزام کاروان های زیارتی به عتبات عالیات و هزینه این سفر ادامه یافت.

او گفت: در شیوه جدید، دفاتر زیارتی با ارائه بسته های متنوع زیارتی دراعزام زائران به عراق نقش اساسی دارند و دراین رابطه تاکنون ۱۲ استان برنامه های خود را همراه با بسته های زیارتی ارائه کرده اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیات هم با تاکید بر اینکه دفاتر زیارتی باید در دوره گذار کنونی برای جذب و اعزام زائران بیشتر تلاش کنند، تصریح کرد: محور برنامه ها و فعالیت ها درمجموعه حج و زیارت بایستی تسهیل زیارت زائران با سلایق و وضعیت اقتصادی متفاوت باشد.

حجت الاسلام نواب همچنین در ابتدای این جلسه، فرارسیدن سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) را تسلیت گفت و با اشاره به روایت “أعْرَفُ النّاسِ بِحُقُوقِ إخْوانِهِ، وَأشَدُّهُمْ قَضاءً لَها، أعْظَمُهُمْ عِنْدَاللهِ شَأنا – هرکس حقوق هم نوعان خود را بشناسد و رعایت کند و مشکلات و نیازمندی های آن ها را برطرف نماید، در پیشگاه خداوند دارای عظمت و موقعیّت خاصّی خواهد بود” از امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: ما هم بعنوان خادمان زائران باید حق و حقوق آنان را ادا کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: کسی که به حق و حقوق برادر دینی اش آشنا باشد و تمام تلاش خود را در انجام آن بکار گیرد در نزد خداوند از جایگاه و منزلت والایی برخوردارخواهد بود.

  • نویسنده :
  • منبع :