رییس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم صبح روز چهارشنبه با تلاوت قرآن کریم و با حضور ۲۷۶ نماینده منتخب و با حضور رییس جمهوری برگز

غلامرضا نوری معاون اجرایی مجلس و رییس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره این مراسم گفت: افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس با دوره های گذشته تفاوت های خاصی دارد و آن ناشی از شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه است؛ در دوره‌های قبل مراسم با حضور  اعضای هیات دولت، مقامات لشکری و کشوری، استانداران، پیشوایان مذاهب و اقلیت‌های دینی، هنرمندان و فرهنگیان برگزار می‌شد که امسال  رعایت پروتکل‌های بهداشتی ما را در دعوت از میهمانان متعارف این مراسم محدود کرد.

رییس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به لطف خداوند در وقت قانونی و وقت مقرر مجلس یازدهم را شروع خواهیم کرد. از این طریق از متنخبان محترم مجلس یازدهم دعوت می کنم فردا چهارشنبه ساعت ۸ صبح مصادف با ۷ خرداد ۹۹ در محل صحن مجلس شورای اسلامی برای مراسم افتتاحیه و اولین جلسه مجلس حضور پیدا کنند.

وی در تشریح مراسم افتتاحیه دوره یازدهم مجلس گفت: بخشی از برنامه ها را باید طبق قانون پیش برویم؛ غیر از یک مورد که به دلیل شرایط بهداشتی نمیتوانیم آن را اجرا کنیم،بقیه را طبق آیین نامه انجام خواهیم داد.
 وی افزود: بعد از تلاوت قرآن گزارش مختصری از جلسه را ارائه خواهیم داد و بعد از استقرار هیات رییسه سنی، گزارش وزیر کشور را خواهیم داشت.

نوری گفت: بعد از گزارش وزیر کشور سخنان رئیس جمهور را خواهیم داشت و سپس مراسم تحلیف و سوگند منتخبین انجام خواهد شد. بعد از آن شعب طبق آیین‌نامه بایستی انجام شود

رییس ستاد برگزاری آیین افتتاحیه مجلس  یازدهم اضافه کرد: تنها نکته که ما نتوانستیم در افتتاحیه آیین‌نامه داشته باشیم، حضور منتخبین بعد از تحلیف در حرم امام راحل بود. به دلیل اینکه در ایام گذشته حرم تعطیل بود . بر اساس هماهنگی‌هایی که به عمل آمد، این برنامه به فرصت مناسب دیگری موکول شد و به جای آن منتخبین در محوطه مجلس بر سر مزار شهدای گمنام حضور پیدا کرده و با آرمان‌های امام راحل و شهدای گرانقدر تجدید میثاق خواهند بست.

نوری در خصوص ترکیب هیات رییسه سنی گفت: سید رضا تقوی منتخب تهران رییس سنی و مصطفی میرسلیم نایب رییس سنی خواهد بود؛ روح الله نجابت منتخب شیراز و محسن فتحی منتخب کردستان به عنوان جوانترین دبیران اول و دوم در محل استقرار هیات رییسه قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: قرار است پس از مراسم افتتاحیه رای گیری استمزاجی انجام شود تا بر پایه آن مشخص شود که جلسه دوم روز پنج شنبه برگزار شود یا خیر. جلسه دوم حتما باید به انتخاب هیات رییسه دائم برگزار شود.

معاون اجرایی مجلس افزود: منتخبان در شعب ۱۵ گانه حضور پیدا می کنند و انتخابات آن و شروع به کار این شعب انجام می شود.با تایید دو سوم اعتبار نمایندگان منتخب مجلس رسمیت می یابد و نمایندگان وارد دستورات دیگر می شوند. در جلسه دوم احتمالا تایید اعتبارنامه ها انجام می شود.

معاون اجرایی مجلس در مورد انجام تست کرونا نمایندگان منتخب گفت: برگزاری جلسه فردا تحت پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود. هماهنگی‌ها انجام شده و نمایندگان منتخب در مکان‌های مشخص شده در تهران و شهرستان‌ها تست کرونا می دهند و ان شاءالله با تست منفی وارد مجلس می‌شوند. بنابه گزارش‌ها تاکنون مشکل خاصی در این باره مشاهده نشده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا