سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس شجاعت و اقدام حرفه‌ای نیروهای مسلح بولیواری ونزوئلا در اسکورت و حفاظت از نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت را شایسته تقدیر دانست.

به گزارش ایرنا، «حجت سلطانی» امروز (چهارشنبه) و همزمان با ورود سومین نفتکش حامل سوخت ایران به آبهای ونزوئلا، در حساب توئیترش با هشتگ «ونزوئلا تشکر» نوشت: شجاعت و اقدام حرفه‌ای نیروهای مسلح ونزوئلا در اسکورت تانکرهای ایرانی مورد تقدیر ایران و جهان قرار گرفت؛ اقدامی که آرامش و امنیت را برای خدمه نفتکش‌ها به ارمغان آورد. ما از ملت ونزوئلا برای پرورش چنین قهرمانانی ممنونیم.

نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا همچنین در پیامی دیگر، به انتقاد از سیاست‌های تنش آفرین ایالات متحده آمریکا پرداخت و نوشت: مطیع کردن دولت متجاوز و سرکش آمریکا نسبت به مسئولیت‌هایش در قبال قواعد و معاهدات بین المللی، احترام به آزادی دریانوردی و آزادی تجارت، مهم‌ترین اثر راهبردی رسیدن نفتکش‌ها به ونزوئلا به شمار می‌رود. جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد از سال‌ها قبل منتظر و شایسته چنین پیروزی بودند.

"جسوس سوائرز کوریو" رییس ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ونزوئلا شامگاه سه شنبه از اسکورت نفتکش فارست ایران توسط جنگنده‌های اف ۱۶ و سوخو ۳۰ در آب‌های ونزوئلا خبر داد و از آن با عنوان اسکورت با شکوه یاد کرد.

کوریو در پیامی توئیتری نوشت: مطابق توافق نامه‌های دریایی و سنتی و به عنوان یک حرکت دوستی، ما شما را تحت حمایت اسکورت خود به بندر مقصد همراهی خواهیم کرد.  

کوریو در توئیتری دیگری نوشت: همراهی کردن جنگنده‌های اف ۱۶ و سوخو ۳۰ بخشی از یک رویداد تاریخی در هنگام اسکورت کشتی فارست، دومین نفتکش جمهوری اسلامی ایران تا رسیدن به بندر ایمن است.  

رییس ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ونزوئلا با تشکر از کمک‌های بشردوستانه ایران در پیامی دیگر نوشت: آن‌ها (ایران) همیشه حمایت و پشتیبانی مردم (ونزوئلا) و نیروهای مسلح ونزوئلا را خواهند داشت.  

پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا نیز روز سه شنبه گفت، نیروهای مسلح این کشور (FANB)  در آب‌های سرزمینی خود از نفتکش‌های حامل سوخت ایران محافظت خواهند کرد.

نفتکش سوم ایران نیز شب گذشته وارد آبهای ونزوئلا شد و نفتکش های چهارم و پنجم هم تا ۱۲ خرداد جاری وارد محدوده آبهای ونزوئلا خواهند شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا