شبکه تله‌سور ضمن اعلام رسمی ورود سومین نفتکش ایرانی به آب‌های ونزوئلا اعلام کرد که نفتکش‌های دیگر قرار است از امروز تا ۱۲ خرداد وارد این آب‌ها شوند.

به گزارش تله سور، نفتکش ایرانی "پتونیا" روز گذشته (سه‌شنبه) در حالی وارد آب‌های ونزوئلا شد که توسط نیروهای مسلح ونزوئلا اسکورت شد.

این سومین نفتکش ایرانی است که به عنوان بخشی از همکاری‌ها میان ایران- ونزوئلا در حوزه انرژی وارد آب‌های این کشور منطقه آمریکای لاتین شده است.

این نفتکش حامل ۵۰ هزار تن بنزین و مشتقات آن است.

تله سور در ادامه این گزارش خود عنوان کرد: دو نفتکش ایرانی دیگر (فاکسون و کلاول) قرار است پس از عبور از اقیانوس اطلس از ۲۷ مه( ۷ خرداد) تا ۱ ژوئن(۱۲ خرداد) وارد آب‌های ونزوئلا شوند.

پنج نفتکش به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران پیش از این در حالی راهی ونزوئلا شدند. نفتکش فورچون به عنوان نخستین نفتکش ایرانی که به ونزوئلا رسیده، سفر خود را از بیست و سوم اسفند سال گذشته و از بندر شهید رجایی آغاز کرده بود.  

به دنبال پهلو گرفتن اولین نفت‌کش ایران در پالایشگاه ال پالیتو، نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تاکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

وی ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که هرگز در برابر آمریکا به زانو در نخواهند آمد.  

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا