19 دی: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: از طرح‌های قابل ارائه جهت سرمایه‌گذاری در قم، طرح ایجاد نخستین شهرک صنعتی خصوصی صنایع غذایی در کشور است که به همت تعاون‌گران در استان اجرایی می‌شود.
به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم، مصطفی کاویانی در گفت‌وگویی اظهار داشت: نخستین شهرک صنعتی خصوصی صنایع غذایی، نمایشگاه دائمی مواد غذایی و همچنین دانشگاه علمی و کاربردی تخصصی مواد غدایی کشور در قم در صورت اختصاص تسهیلات لازم برای سه‌ هزار تَن به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به انتقال کشتارگاه‌ها از داخل شهر به خارج از بافت مسکونی توسعه طرح‌های کشتارگاه‌های استان و صادرات محصول‌های آنها به شهرهای مجاور از برنامه‌های راهبردی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.
وی تصریح کرد: مراحل اول تا سوم توسعه زیرساخت‌های کشتارگاه صنعتی شامل کارگاه تبدیل ضایعات، توسعه تصفیه خانه، ماشین‌آلات و سالن بسته‌بندی و مرحله چهار و پنج ایجاد زنجیره گوشت و پایانه گوشت می‌باشد و طرح توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان ارائه و در صورت اختصاص تسهیلات لازم برای ۶۸۰ تَن به‌صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
کاویانی همچنین از آغاز فرایند شناسایی و انتخاب خانه‌های بهداشت کارگری و کارفرمای سلامت محور و بهداشت یار برتر در استان خبر داد و گفت: خانه بهداشت کارگری برتر و کارفرمای نمونه سلامت محور استان پس از جمع‌بندی نتایج بازدیدهای میدانی به‌عمل آمده از سوی شورای هماهنگی ارائه خدمات بهداشتی به بیمه شدگان متشکل از نمایندگان اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت درمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی انتخاب، و به دبیرخانه ملی جشنواره مستقر در معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون معرفی می‌شوند.
 مدیرکل تعاون قم تصریح کرد: بر اساس بازدیدهای به‌عمل آمده توسط اعضای شورای استان، وضعیت موجود خانه‌های بهداشت به لحاظ گوناگون و چک لیست مشخص مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت و پس از محاسبه امتیازهای نهایی از منتخبان و برگزیدگان طی آیینی قدردانی خواهد شد.
کاویانی تاکید کرد: خانه‌های بهداشت کارگری واحدهای بین ۵۰ تا ۵۰۰ تَن نیروی کار تا ۲۰ آذرماه سال جاری فرصت دارند با دریافت فرم چک لیست از سایت این اداره کل به تکمیل و ارسال آن اقدام کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :