19 دی: نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات وین،‌ در گفت‌وگویی مدعی شد که واشنگتن متمایل به در پیش گرفتن مسیر دیپلماسی جهت حل‌ و فصل مسئله هسته‌ای ایران است.
به گزارش شبکه الجزیره، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و سرپرست هیات آمریکا در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، در گفت‌وگو با این شبکه قطری گفت که دولت بایدن در روابط با تهران،‌ دیپلماسی را در اولویت قرار می‌دهد و احیای توافق هسته‌ای «به نفع» هر دو کشور است.
مالی به الجزیره گفت: ما کاملا نسبت به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام[توافق هسته‌ای] متعهد هستیم. ما فکر می‌کنیم هنوز زمان برای انجام دادن این کار وجود دارد،‌ البته اگر ایران برگردد و بگوید برای این کار آماده است.
نماینده ارشد آمریکا در امور ایران همچنین خواستار مذاکرات مستقیم با تهران شده و در این باره گفت، مذاکره‌کنندگان آمریکا «در هر زمان و هر کجا»، آماده دیدار با دیپلمات‌های ایرانی هستند.
او در این راستا بیان کرد: ما آماده دیدار رو در رو با آن‌ها هستیم. فکر می‌کنیم بسیار بهتر از مذاکرات غیرمستقیم است. به علاوه این که ما در حال کلنجار رفتن با این موضوع پیچیده هستیم، آن‌هم با بی‌اعتمادی زیاد و احتمال زیاد ایجاد سوء تفاهم.
این مقام آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره چشم‌انداز تقابل نظامی با ایران با توجه به تنش‌های رو به افزایش میان رژیم صهیونیستی و ایران، گفت: ما مسیر دیپلماسی را ترجیح می‌دهیم. از نظر ما این بهترین راه است. بهترین راه برای ماست. گمان می‌کنیم برای ایران هم بهترین راه باشد اما ایران باید تصمیم بگیرد.
به گزارش ایسنا، اظهارات مالی در پی این مطرح می‌شود که هفتمین دور مذاکرات وین پنج‌شنبه از سرگرفته شد.

  • نویسنده :
  • منبع :