19 دی: معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با هماهنگی صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت تامین اعتبار لازم، در هر یک از استان‌های کشور یک سریال تلوزیونی از یکی از شهدای شاخص آن هر سال ساخته خواهد شد.
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی پنجشنبه شب در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قم، افزود: در صورتی که هر سال دست کم هر استان یک سریال در رابطه با شهدای شاخص خود تولید کند در معرفی سبک زندگی شهدایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی بیان کرد: در سفرهای استانی در قالب میزهای خدمات وضعیت، مشکلات و دغدغه های جامعه ایثارگری استانهای مختلف بررسی می شود.
قاضی زاده هاشمی گفت: اجرای بند جیم ماده ۸۷ باید بصورت جدی مورد توجه قرار بگیرد، ۳۷۲ مجوز استخدام رسمی و دائمی به فرزندان شهدا و جانبازان استان قم طی سالجاری اعطا شده است.
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران وام ۱۰۰ میلیون تومانی به جامعه هدف در سطح کشور اعطا می شود و برای اشتغال های کلان نیز از منابع دیگری وام های با ارزش اعتباری بالاتری پرداخت می شود.
وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران هم اکنون یکهزار و ۴۰۰ میلیون تومان به بیمه دی بعنوان یکی از بیمه های طرف قرارداد این نهاد بدهکار است.
به گفته وی، بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش دارد تا در سطح خرد تولیدات و برنامه های مربوط به حوزه ایثار و شهادت را کاملا با رویکرد مردمی برگزار کند..
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: با تاکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری اسامی شهدا در معابر شهری دارند نباید در شهری مانند قم هیچیک از کوچه و خیابانها به اسامی دیگری نامگذاری شود.
قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: افزایش حق پرستاری نگهداری از والدین شهدا در کنار توسعه آسایشگاه های نگهداری خانواده شهدا دو مساله مهمی است که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران دنبال می شود.
وی تاکید کرد: با تفاهم نامه انجام شده با سپاه قدس، مساله تامین مسکن و اشتغال در کنار تبدیل وضعیت و دریافت تابعیت ایرانی رزمندگان جبهه مقاومت در حال انجام است که بسیاری از آنها ساکن استان قم هستند.
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ساماندهی گلزارهای شهدا بیان کرد: این مساله در استانهای مختلف کشور در قالب سفرهای رییس جمهوری دنبال می شود چرا که بنیاد شهید بودجه عمرانی برای تخصیص در این امور ندارد.
وی گفت: مقام شهدا از مقام امازادگان جلیل القدر غیر شهید بالاتر است و لازم است تا مسوولان برای حفظ نمادهای ایثار و شهادت اقدام کنند.
قاضی زاده هاشمی بیان داشت: یکی از طرح های بنیاد شهید و امور ایثارگران نصب تابلوهای شهید در سر در خانه خانواده های شهدا است.
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان نسبت به تامین اعتبار و احداث آسایشگاه مخصوص خانواده و والدین شهدا در استان قم قول مساعد داد.

  • نویسنده :
  • منبع :