19 دی: نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در حساب توییتری خود نوشت که هیچ شکی ندارد ایران برای رسیدن به یک توافق در مذاکرات وین جدی است.
میخائیل اولیانوف گفت: به عنوان رئیس هیات روسیه در مذاکرات وین که از نزدیک با هیات ایرانی در ارتباط بوده‌ام، هیچ شکی ندارم که ایران در رسیدن به یک توافق جهت احیای برجام و لغو تحریم‌ها در مدت کوتاه، بسیار جدی است.  
بر پایه این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه نیز روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو امیدوار است که دور هشتم (دور بعدی) مذاکرات برجام در وین در مدت کوتاهی و با توافق به پایان برسد. 
دور هفتم مذاکرات وین پس از نزدیک به سه هفته گفت‌وگوهای فشرده دیپلماتیک و فنی در شرایطی به پایان رسید که سه کشور اروپایی با وجود مقاومت و انکار طولانی مطالبات ایران از مواضع خود عقب نشینی کرده و به این ترتیب مذاکرات درباره متن مشترکی که با مواضع ایران منطبق است در دور آتی پیگیری خواهد شد.  
دیپلمات‌های ارشد ایران و گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا سرانجام پس از ساعت‌ها گفت‌وگو در هتل کوبورگ وین، به دو سند دست یافتند که دیدگاه‌ها و پیشنهادات تمام هیات‌ها را درباره دو موضوع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای شامل می‌شود. این سند به معنای توافق برای احیای تعهدات و توافقات سال ۱۳۹۴ به حساب نمی‌آید بلکه مبنایی خواهد بود برای ادامه مذاکرات در دور هشتم که قرار است چند روز دیگر از سرگرفته شود.  
  • نویسنده :
  • منبع :