19 دی: جانشین فرمانده انتظامی استان قم از توقیف 17 دستگاه خودرو قاچاق بر و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 100 میلیارد ریال در سطح استان قم خبر داد.
 سردار بهادر اسماعیلی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی و همه جانیه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز در سطح استان در طول 72 ساعت گذشته، همکاران من با اجرای طرح و استقرار در ایستگاه های بازرسی در محور های مواصلاتی این استان موفق شناسایی و توقیف 17 دستگاه خودرو قاچاق بر سبک و سنگین شدند.
وی افزود: در این رابطه 30 نفر متهم دستگیر و اقلام قابل توجهی شامل، پارچه، لوازم خانگی، تجهیزات الکترونیکی، موبایل و... شدند
جانشین فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: برابر نظر کارشناسان، ارزش کالاهای مکشوفه بیش از 100 میلیارد ریال برآورد شده است.
وی یادآور شد: متهمان دستگیر شده، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و اداره کل تعزیرات حکومتی استان شدند البته حمایت مطلوب قضائی و تعزیرات حکومتی استان از پلیس و صدور احکام مناسب و بازدارنده، شایسته تقدیر است.
سردار اسماعیلی با اشاره به آمار عملکرد 9 ماهه نخست در سال جاری تصریح کرد: کشفیات کالای قاچاق در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 150 درصد و ارزش ریالی کالاهای مکشوفه از 400 میلیارد ریال به هزار میلیارد ریال افزایش یافته که این امر نشان از اهمیت وافر و تلاش گسترده پلیس استان در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز دارد.
جانشین فرمانده انتظامی استان قم در پایان با هشدار به فعالان عرصه پدیده شوم قاچاق کالا گفت: طرح مبارزه با قاچاق کالا به صورت شبانه روزی و مستمر در حال اجراست و محورهای مواصلاتی استان برای آن ها نا امن است و پلیس در جهت حمایت از تولید داخل با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مبارزه خواهد کرد و در این مسیر از همراهی و کمک های اطلاعاتی مردم و شهروندان استقبال می شود.


  • نویسنده :
  • منبع :