19 دی: استاندار قم از سفر آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از اعضای هیات دولت به قم در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.
سید محمدتقی شاهچراغی عصر دوشنبه در یک گفتگوی زنده تلویزیونی اعلام کرد: در ادامه سفرهای استانی رییس جمهوری، روز پنجشنبه ۹ دی ماه، استان قم میزبان آیت الله رییسی و تعدادی از اعضای هیات دولت خواهد بود.
وی بازدید از برخی محلات و صنایع و همچنین دیدارهایی با تنی چند از مراجع و علمای قم را از دیگر برنامه های سفر رییسی به قم اعلام کرد.
شاهچراغی افزود: سفر هیات دولت در روز پنجشنبه اختصاص به مسائل قم دارد و موضوعاتی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 
وی گفت: برای این سفر مقدمه‌هایی پیش بینی‌شده، این سفر کاملا مردمی است.
وی همچنین اضافه کرد: برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان، از صبح آغاز شده و تا آخر وقت ادامه پیدا می‌کند.
شاهچراغی بیان داشت: مسائل و مشکل‌های مردم بسته‌بندی شده و متناسب با شرایط استان در اختیار هیات دولت و نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته، رییس جمهور نیز تاکید دارد که این سفر از جنس سفرهایی که محدود به یک سری جلسه فاقد خروجی است، نباشد.
استاندار قم یادآور شد: در این سفر سعی شده که از نزدیک با مسائل مردم تا جایی که ممکن است، ارتباط برقرار شود اما دیدار رییس جمهوری با مردم قم به دلیل شرایط کرونایی به صورت عمومی نیست بلکه دیدار با اقشار در دستور کار است که کارهای آنها در حال انجام می‌باشد.
شاهچراغی در ادامه، برگزاری جلسه‌های متعدد با مقام‌های دولتی برای این سفر را مورد توجه قرار داد و گفت: ۲ جلسه در سطح وزیران، معاون اول و معاون اجرایی رییس جمهور در تهران و یک جلسه نیز با معاون اجرایی رییس جمهور در استان داشتیم، و در خصوص مسائل زیرساختی در حوزه‌ کلان طرح‌هایی که در قم مطرح است و همچنین حوزه‌های اجتماعی فرهنگی مصوبه‌های خوبی تنظیم شده که ظرف یکی دو روز آینده کارهای نهایی آن انجام خواهد شد، تا به جهت کمی، ریالی و زمانبندی به طور رسمی توسط رییس جمهوری اعلام شود.
استاندار قم ادامه داد: با وزیران مختلف که حوزه کاری آنها مرتبط با قم است، از جمله راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه‌هایی را برگزار و صورت جلسه‌هایی نیز مصوب شده است.
این مقام ارشد اجرایی در قم همچنین صنعت، کشاورزی و راه به‌ویژه راه‌های درون استانی و همچنین زیارت و پذیرایی از مسافران را از مسائل مهم این استان دانست و گفت: زائران و میهمانانی که به قم می‌آیند، بخشی از بار آنها بر دوش مردم است، که دولت باید کاری کند، این بار برداشته شود.
شاهچراغی بیان کرد: در مجموع مقدمه‌های کار انجام شده، و در برنامه نهایی سفر که نشست خبری است، رسما اعلام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :