19 دی: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن بازدید از مونوریل قم، گفت: رها کردن این پروژه خسارت‌های بسیاری را به دنبال دارد و نباید این گونه رها شود.
عزت الله ضرغامی که در جریان سفر رئیس جمهور و جمعی از وزرا به قم سفر کرده است، صبح پنج‌شنبه از پروژه منوریل قم بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

وی تعیین تکلیف منوریل قم را برای دولت مهم دانست و افزود: این پروژه فراملی سرمایه مهم و بزرگی است که رها کردن آن خسارت‌های بسیاری را به دنبال دارد و نباید این گونه رها شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه زیرساخت‌های منوریل قم فراهم است و دولت بنا دارد در جریان این سفر با جمع‌بندی نظرات دستگاه‌های مختلف تعیین تکلیف شود که سرانجام پروژه چگونه رقم بخورد.

وی با تأکید بر اینکه اگر قرار است منوریل قم مدت طولانی متوقف شود لازم است تا از زیرساخت‌های آن با کاربردهای دیگر استفاده شود، افزود: وضعیت کنونی زیبنده نیست و آنقدر خاک روی واگن‌ها نشسته که معلوم نیست نو هستند.

برای اپروژه منوریل قم ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده در حالی که با توجه به وضعیت تورم کنونی کشور برآورد می‌شود برای تکمیل آن هم هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است در حالی که طبق گفته مدیران شهری و مدیران استانی تأمین چنین هزینه‌ای در وقت کنونی برای این پروژه امکان‌پذیر نیست.

در حالی که با برنامه‌ریزی امکان وجود داشت که با واگذاری این پروژه به بخش خصوصی برای اهداف گردشگری و تفریحی می‌شود از آن استفاده و بخت آن به دست دولت سیزدهم باز شود.

بازدید از موزه امام علی(ع) از دیگر برنامه‌های ضرغامی در سفر به قم بود که وی در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های دینی موجود در این موزه گفت: امیدواریم امکان بازدید عموم مردم و زائران از موزه امام علی(ع) فراهم شود که در این صورت اقشار مختلف با آموزه‌های دینی بیشتر آشنا می‌شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :