19 دی: هشتمین دور گفت‌وگوهای ایران و ۱+۴ ظهر روز پنجشنبه به وقت وین به مدت سه روز متوقف شد.
دور مذاکرات احیای برجام روز دوشنبه هفته جاری در سطح معاونان سیاسی وزیران امور خارجه ایران و ۱+۴ در وین آغاز شد.
در این دور از مذاکرات، طبق توافق طرف ها گفتگوها در سطح کارشناسی و سیاسی درباره لغو تحریمها، تضمین و راستی آزمایی اجرای تعهدات طرف آمریکایی دنبال شد.
با توجه به همزمانی مذاکرات با آغاز سال نو میلادی، گفتگوها به مدت سه روز تا روز دوشنبه هفته آینده متوقف و هیات ها به پایتخت هایشان باز می‌ گردند.
علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران روز پنج شنبه، پیش از عزیمت به تهران به خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ محل برگزاری جلسات گفت که دوشنبه برای ادامه گفت‌وگوها باز می‌گردد.


باقری: پیشرفت‌های خوبی در حوزه رفع تحریم‌ها صورت گرفته است

همچنین علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران، عصر پنجشنبه در آستانه تنفس مذاکرات وین به دلیل تعطیلات سال نو میلادی، به خبرنگاران ایرانی مستقر در وین گفت: در این چند روزی که دور هشتم گفت‌وگوها صورت گرفت تمرکز اصلی مذاکرات بر روی موضوع لغو تحریم‌ها بود. 

وی افزود: در چند عرصه گفت‌وگوها و تعاملات بین طرف ایرانی و طرف‌های مقابل ادامه داشت، از جمله چند جلسه در موضوع راستی آزمایی برگزار شد؛ هم هماهنگ کننده کمیسیون مشترک و هم با طرف اروپایی، همینطور در موضوع راستی آزمایی هم جلساتی بین طرف ایرانی با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، جلسه جداگانه‌ای با سه کشور اروپایی برگزار شد. 

باقری ادامه داد: در عرصه لغو تحریم‌ها هم به اصطلاح مکاتباتی بین دو طرف انجام گرفت و پیشرفت‌های به نسبت خوبی در این چند روز آغازین دور هشتم صورت گرفت. 

وی ابراز امیدواری کرد که پس از تنفس چند روزه به دلیل تعطیلات پایان سال میلادی کار جدی تری در موضوع لغو تحریم ها توسط طرف‌های مختلف پیگیری شود.

 

 

 



  • نویسنده :
  • منبع :