19 دی: وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در قم خبر داد.
در جریان سفر رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به استان قم، عملیات اجرایی احداث ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد.
قاسمی در جریان بازدید از طرح ۵ هزار واحدی شهرک شهید سلیمانی که بخشی از این ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد محسوب می‌شود، بیان کرد: در این شهرکت مراحل محوطه‌سازی به میزان مطلوبی انجام شده و امروز عملیات احداث ۵۳۰۰ واحد مسکونی در آن آغاز خواهد شد که ظرف حداکثر ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد.
وی افزود: این شهرک که مزین به نام به سیدالشهدای مقاومت شهید سلیمانی است، هدیه‌ای به مردم قم  در قالب نهضت ملی مسکن خواهد بود. 
قاسمی اظهار کرد: در این طرح زمین مجانی است، وام ۴۰۰ میلیون تومانی برای قم در نظر گرفته شده و خدمات روبنایی توسط دولت احداث خواهد شد.
این عضو کابینه سیزدهم در بازدید از یک پروژه دیگر نیز خاطرنشان کرد: در این سایت امروز محوطه‌سازی و احداث واحدهای مسکونی به طور همزمان شروع می‌شود.
وی ادامه داد: سهمیه‌ای که بر اساس پیش‌بینی‌های ما برای استان قم در طرح نهضت ملی مسکن نظر گرفته شده، ۶۳ هزار واحد است و امروز با آغاز احداث ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، در واقع بیش از سهمیه فاز اول طرح نهضت ملی مسکن در استان قم واحد مسکونی ساخته می‌شود.
پیگیری پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در کل کشور خواسته مردم، تعهد دولت و قانون مجلس دست به دست داده که نهضت ملی مسکن شکل بگیرد، لذا در این فرصت کوتاه عملیات اجرایی بخش زیادی از واحدهای مسکونی این طرخ در استان‌های کشور آغاز شده است، در قم نیز عملیات اجرایی احداث ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شده که بتوانیم سهمیه ۲ میلیون واحدی فاز اول این طرح را تا پایان دو سال اول احداث کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه مقدار زیادی از زمین مورد نیاز این طرح در کشور فراهم شده و زمین تامین شده اکنون بیش از مقدار مورد نیاز برای فاز اول این طرح است، در واقع تاکنون برای نزدیک به ۳ میلیون واحد مسکونی زمین فراهم شده و در این طرح زمین‌ها به شکل اجاره ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در استان‌ها تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی به مردم پرداخت می‌شود.
این عضو کابینه سیزدهم افزود: زمان بازپرداخت اقساط این طرح ۲۰ ساله است و در حال توافق با سازمان مدیریت و بانک مرکزی هستیم تا اقساط این طرح به صورت پلکانی و منطبق با توانمندی مردم تعیین شود، از سوی دیگر بخشی از این اقساط را دولت پرداخت خواهد کرد که هزینه‌های مردم کاهش پیدا کند که البته میزان این حمایت دولتی بعدتر اعلام خواهد شد.
قاسمی در خصوص تسهیلات ودیعه مسکن نیز گفت: ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای را گذرانده که بر اساس آن بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن هستند، بخش زیادی از این تسهیلات پرداخت شده و مقداری مشکلات بانکی نیز وجود دارد که در ستاد ملی کرونا در حال پیگیری برای  تداوم پرداخت از سوی بانک‌ها هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :