19 دی: مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که مادر باردار قمی به سویه اومیکرون مبتلا شد، گفت: ابتلا به کرونا مختص به گروه سنی خاصی نیست بنابراین دریافت دز سوم واکسن در پیشگیری از ابتلای افراد به این سویه تاثیر گذار است.
به گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، معصومه فرشید مقدم، بیان کرد: وی با علایم لرز، گلو درد و سرفه خشک، به یکی از مراکز منتخب کرونا در استان مراجعه کرده و پس از انجام آزمایشات، مشخص شد مبتلا به اومیکرون است.
وی افزود: این مادر باردار قمی سابقه واکسیناسیون کرونا را نداشته و به دنبال شرکت در یک مراسم خانوادگی به این بیماری مبتلا شده‌است.
فرشید مقدم با بیان اینکه اقدام‌های بهداشتی و درمانی برای این مادر بیمار انجام شده‌است، تصریح کرد: درحال حاضر علائم وی روزانه بررسی شده و تحت مراقبت تیم سلامت قرار دارد و باتوجه به مراجعه زود هنگام به مراکز منتخب کرونا خوشبختانه اقدامات ضروری برایشان انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: از مادران باردار بالای ۱۸ سال درخواست می‌کنیم، هرچه سریع‌تر نسبت به انجام و یا تکمیل واکسیناسیون کرونا اقدام نمایند زیرا دریافت سه دوز واکسن  در پیشگیری از موارد بستری و مرگ مادران و فرزندشان موثر است.
به گفته مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی قم، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در تجمعات توسط تمام جامعه هدف بویژه مادران باردار بشدت مورد تاکید است.

  • نویسنده :
  • منبع :