۱۹دی: نشست خبری پایانی سیزدهمین سفر استانی حجت الاسلام رئیسی در قم در حالی برگزار شد که تعدادی از خبرنگاران نسبت به برخی ناهماهنگی‌ها در برگزاری این جلسه انتقاد داشتند.
به گزارش ۱۹ دی، خبرنگاران قمی عصر جمعه برای شرکت در نشست خبری پایان سفر دو روزه رئیس جمهور به قم در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) حضور یافتند که این نشست با حاشیه‌هایی همراه بود که برخی این مسائل به قلم خبرنگار ۱۹ دی به این شرح مطرح می‌شود:

ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به عنوان خبرنگار ۱۹ دی همراه تعداد دیگری از خبرنگاران مقابل درب مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام بودیم؛ پس از بازرسی کیف و وسایل همراه و بازرسی بدنی به سالن همایش این مدرسه حرکت کردیم؛ یکی از افراد تیم حفاظت رئیس جمهور به خبرنگاران گفته بود که سالن همایش را ترک کنید، پس از مدتی گفتند بیرون سالن شلوغ شده دوباره به همان‌جا برگردید؛ همچنین برخی ناهماهنگی‌ها در ورود با اعتراض برخی خبرنگاران و عکاسان مواجه شد و تعدادی تصمیم گرفتند که در نشست خبری حضور پیدا نکنند که با عذرخواهی دست‌اندرکاران، خبرنگاران به سالن همایش برگشتند.
در این لحظه همراه دو خبرنگار دیگر از صحنه فیلم می‌گرفتیم که تیم حفاظت تلفن همراه من را گرفت و فیلم را پاک کردند.
روز گذشته نیز برای ورود خبرنگاران خانم به یکی از مراسم‌ها، بازرسی برای خانم‌ها هماهنگ نشده بود و خبرنگاران ۳۸ دقیقه پشت درب این مدرسه منتظر ماندند.
پس از مدت‌ها که خبرنگاران منتظر بودند همین آقا آمد و گفت تعجب می‌کنم چطور خبرنگارید اما نمی‌بینید ورودی خواهران از طرف دیگری است درصورتی که گفته شده بود از همین مسیر بیایید و وقتی رفتیم باز هم کسی در محل نبود و در نهایت پس مدتی معطلی وارد شدیم.
ساعت ۱۸:۳۰ گفته شد به سالن نشست خبری بروید؛ نه کامپیوتری مهیا شده بود و نه اجازه ورود لب‌تاب برای تایپ و ارسال خبر را می‌دادند.
۱۸:۴۸ دقیقه شبکه اینترنت گوشی‌ها قطع شد و امکان پیام یا تماس وجود نداشت.
۱۸:۵۲ رئیس جمهور به همراه شاهچراغی استاندار و آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) وارد سالن جلسه شده و نشست خبری آغاز شد.
گفته شده بود نشست خبری از چندین شبکه رسانه ملی پخش مستقیم می‌شود اما خبری از پخش مستقیم نبود.
گفته شد فقط یک آقا از سوی صدا و سیما به نمایندگی از همه خبرنگاران آقا و فقط یک سؤال و یک خانم به نمایندگی از همه خانم‌ها حاضر در جلسه یک سؤال بپرسد که وی از رئیس جمهور خواست تا برای مصوبات این سفر زمان مشخص کنند اما باز هم هیچ زمانی برای مصوبات مشخص نشد.
نشست خبری ساعت ۱۹:۴۰ دقیقه به اتمام رسید و سؤال‌های خبرنگاران همچنان باقی ماند.

بی‌تدبیری در سفر رئیس جمهور به قم
کانال تلگرامی همشهری نیز در پیامی از بی‌تدبیری در سفر رئیس جمهور به قم انتقاد کرد و نوشت: «بسیاری از فعالان رسانه‌ای قم از اینکه اجازه حضور در برنامه‌های سفر رئیس جمهوری به آنها داده نشده، گلایه‌مندند.
این بی‌توجهی به فعالان رسانه‌ای قم نسبت به سفرهای استانی رؤسای سابق جمهوری به قم (از جمله آقایان احمدی‌نژاد و روحانی) سابقه نداشته است، در حالی که انتظار از دولت مردمی بیش از اینهاست.
در نشست خبری رئیس جمهوری که عصر امروز در موسسه امام کاظم(ع) برگزار می‌شود فقط خبرنگار صداوسیما و یکی از خبرنگاران قم می‌توانند سوال بپرسند!
به نظر شما انبوه درخواست‌ها، مطالبات و مشکلات مردم قم و کشور را می‌توان در قالب دو سوال مطرح کرد؟
این در حالی است که فعالان رسانه‌ای به ویژه مدیران ‌شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب با وجود دعوت‌های گزینشی نهاد ریاست جمهوری و بی‌توجهی به آنها، برای پوشش اخبار این سفر سنگ تمام گذاشته‌اند.»

به گزارش ۱۹ دی، البته ناهماهنگی و مشکلات این جلسه برای اهالی رسانه اولین بار نیست و آخرین بار نیز نخواهد بود و با توجه به اینکه قم هر هفته مقصد شخصیت‌های سیاسی است شایسته است مسئولان استان برای حفظ جایگاه خبرنگاران و عکاسان خبری و همچنین تسهیل در انتشار اخبار تمهیداتی را اندیشیده و این دغدغه را رفع نمایند.
  • نویسنده :
  • منبع :