19 دی: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از سران قوا خواست به به مسئله آب به عنوان موضوع اساسی کشور ورود کنند تا سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف انجام شود.
«سیدالبرز حسینی» در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در تذکری گفت: موضوع آب در کشور یک موضوع اساسی است و امروز تقریبا به یک چالش مهم در سطح کشور تبدیل شده است و تأمین آب شرب نیز در خیلی از استان‌ها با مشکل مواجه است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: دیگر برای مردم، آب کشاورزی و صنعت اهمیت ندارد زیرا برای زنده ماندن به آب شرب نیاز دارند. استان زنجان دارای ۲.۵ میلیون مترمکعب آب ورودی است علاوه بر این  ۱.۵ میلیون مترمکعب آب سطحی در استان وجود دارد. اما مردم تنها حق استفاده ۵۰ میلیون از این آب را دارند. همچنین در شهرستان خدابنده ۱۷ میلیون مترمکعب آب از زیر پای مردم کشیده می‌شود اما حق استفاده قطره‌ای از این آب به مردم داده نمی‌شود.
حسینی تصریح کرد: لازم است در خصوص موضوع آب در کشور یک بار برای همیشه بازنگری صورت گیرد. چرا که مدیریت این گونه سبب سلب شدن حق مردم می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه سران قوا باید به مسئله آب به عنوان موضوع اساسی کشور ورود کنند، خاطرنشان کرد: امروز هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به سرمایه‌گذاری در برخی از شهرها از جمله شهر خدابنده نیست. علیرغم اینکه ۲۰ سال معافیت مالیاتی در حوزه صنعت در نظر گرفته شده است اما تا سرمایه‌گذار شروع به کار می‌کند حوزه آب یقه او را می‌گیرد و به آن سهمی تخصیص نمی‌دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :