19 دی: خبرگزاری رویترز از ثبت رکورد جدید تعداد ابتلای روزانه به کووید-۱۹ در آمریکا خبر داد و نوشت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مبتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است.
به گزارش روز سه شنبه از خبرگزاری رویترز، ایالات متحده دیروز دوشنبه دستکم یک میلیون و ۱۳۰ هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین آمار روزانه در بین کشورهای دیگر در جهان است و این در حالی است که با ظهور سویه جدید اومیکرون و تبدیل شدن آن به سویه غالب در این کشور هیچ نشانه ای از روند کاهش ابتلا دیده نشده است.  
رکورد پیشین ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا یک میلیون و سه هزار نفر بوده است که در تاریخ سه ژانویه (۱۳ دی) به ثبت رسیده بود.
بر اساس آماری که رویترز اعلام کرده، شمار جدید مبتلایان به کووید-۱۹ ظرف سه هفته دو برابر شده است. گزارش ها همچنین حاکی از آن است که ۱۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر هم به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده اند که بدین ترتیب رکورد ۱۳۲ هزار و ۵۱ نفر ژانویه سال گذشته شکسته شده است. 
در حالیکه سویه اومیکرون به طور بالقوه منجر به بیماری با شدت کمتری می شود، مقامات بهداشتی هشدار داده‌اند که تعداد زیاد مبتلایان می‌تواند نظام بهداشت و سلامت و بیمارستان ها را تحت فشار قرار دهد. 
در حال حاضر شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا به طور متوسط یک هزار و ۷۰۰ نفر در روز است که از حدود هزار و ۴۰۰ نفر روزهای اخیر بالاتر رفته است.
مدیر عامل شرکت داروسازی فایزر دیروز دوشنبه گفت که احتمالا به یک واکسن بازطراحی شده کووید-۱۹ که به طور خاص سویه اومیکرون را هدف می‌گیرد، نیاز است و افزود که شرکت او می‌تواند تا ماه مارس یک واکسن آماده عرضه داشته باشد.
 

  • نویسنده :
  • منبع :