پیام‌رسان اسنپ‌چت که در آمریکا بسیار محبوب است در انتقاد از عملکرد ترامپ در قبال اعتراضات اخیر در این کشور، تبلیغ پیام‌های او را متوقف کرد.

تارنمای یاهونیوز بامداد پنجشنبه گزارش داد شرکت اسنپ‌چت (Snapchat) اعلام کرد که دیگر محتواهای حساب رسمی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در پیام‌رسان این شرکت را تبلیغ نخواهد کرد؛ اقدامی که باعث می‌شود پیدا کردن پست‌های ترامپ بسیار سخت شود.

به گزارش ایرنا، در حالی این که این شرکت پیشتر پست‌های ترامپ را در بخش «کشف کن» (Discover) در پیام‌رسان اسنپ‌چت قرار می‌داد.

یک سخنگوی این شرکت گفت: ما صداهایی را که خواستار خشونت نژادی و بی‌عدالتی هستند، با دادن تبلیغات رایگان تقویت نخواهیم کرد.

وی افزود: خشونت نژادی و بی‌عدالتی جایگاهی در جامعه ما ندارد و ما در کنار همه کسانی که به دنبال صلح، عشق، برابری و عدالت در آمریکا هستند، می‌ایستیم.

یک سخنگوی دیگر اسنپ‌چت گفت که این شرکت این تصمیم را در واکنش به توییت ترامپ گرفت که به تجمع‌کنندگان در مقابل کاخ سفید هشدار داده بود در صورتیکه از پرچین عبور کنند، «با وحشی‌ترین سگ‌ها و سلاح‌ها مخرب» روبرو خواهند شد.

اقدام این پیام‌رسان در حالی است که کمتر از ۶ ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده و ستاد انتخاباتی ترامپ فعالیت شدیدی در شبکه‌های اجتماعی برای انتخاب مجدد وی دارد.

پیشتر شبکه اجتماعی توییتر با افزودن یک برچسب «راستی‌آزمایی» به توییت‌های ترامپ درباره رای‌گیری پستی، آغازگر تنشی میان رییس جمهوری آمریکا و شبکه‌های اجتماعی شد.

ترامپ در واکنش به این اقدام توییتر، فرمانی اجرایی را امضا کرد که خواستار بازنگری در حمایت قانونی از شبکه‌های اجتماعی و لغو مصونیت آن‌ها در قبال محتواهای منتشر شده توسط کاربران بر روی این شبکه‌ها است.

رییس جمهوری آمریکا با اظهارات تفرقه‌افکنانه خود و تاکید بر سرکوب اعتراضات، باعث انتقادات وسیعی از عملکردش در قبال ناآرامی‌های پس از قتل «جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی به دست یک پلیس سفید پوست شده است.

در آخرین مورد، «جیمز متیس» وزیر دفاع قبلی ترامپ که به دلیل اختلاف نظر با او از این سمت برکنار شد، انتقادهای آشکار و بی‌سابقه‌ای را از اظهارات تفرقه‌افکنانه و ناتوانی او از ایجاد اتحاد میان مردم مطرح کرد.

قتل فلوید که ششم خردادماه اتفاق افتاد، اعتراضات گسترده‌ای را در آمریکا برانگیخت که تاکنون ادامه داشته و در برخی موارد به خشونت و تخریب اموال عمومی و در پی آن اعلام منع آمدوشد منجر شده است. خشونت پلیس در برخورد با اعتراضات که هزاران بازداشتی و ۱۳ کشته در پی داشته، نیز موجب انتقادهای جهانی شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا