19 دی: شهردار قم گفت: مونوریل با نقدهایی که به آن بوده، حتما تعیین تکلیف شود، اما برای این کار باید از توانِ بخش خصوصی استفاده کرد.
به گزارش شهرداری قم، دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه مونوریل باید حتماً تعیین تکلیف شود اظهار داشت: باید در قالب یک طرح، کاربردی را برای این پروژه مشخص کنیم تا در اسرع وقت تکمیل و مورداستفاده قرار بگیرد.

وی بابیان اینکه کاربری گردشگری ازجمله مسائلی است که می‌توان برای مونوریل قم متصور شد گفت: این کار باید از طریق بخش خصوصی انجام شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه اعتبارسنجی و اهلیت سنجی سرمایه‌گذاران برای ورود به پروژه مونوریل باید ازجمله اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری قم باشد گفت: پیشنهادهایی هم از سوی برخی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مطرح‌شده که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: اگر بتوانیم مونوریل را به‌طورکلی واگذار کرده و دخالتی در این پروژه نداشته باشیم، یک موقعیت ایده‌آل خواهد بود.

سقائیان‌نژاد اضافه کرد: پروژه‌ مونوریل که موردبحث و نقد بوده به‌نوعی با توان بخش خصوصی تعیین تکلیف می‌شود.

مونوریل قم به‌عنوان اولین خط مونوریل کشور به طول ۷/۴ کیلومتر و با ۵ ایستگاه (در فاز اول) از سال ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد و تاکنون به علت مشکلات اقتصادی و حقوقی به پایان نرسیده است. در سفر اخیر رئیس‌جمهور محترم به قم، مونوریل ازجمله پروژه‌هایی بود که مورد تأکید قرارگرفته و کارگروهی برای تعیین تکلیف آن تشکیل شد.

  • نویسنده :
  • منبع :