19 دی: طرح پرداخت آسان و آنی صدقه‌ها و کمک‌های مردمی از طریق کد QR شامگاه سه‌شنبه طی آیینی با حضور برخی از مسئولان اجرایی و اصحاب رسانه در سالن جلسه‌های کمیته امداد امام (ره) قم رونمایی شد.
مدیرکل کمیته امداد قم در این آیین در سخنانی اظهار داشت: مشارکت‌های مردمی به سمت شیوه‌های نوین و بهره‌گیری از تکنولوژی‌ها، نرم افزارها و الکترونیک در حرکت است.
محسن مسعودیان راد با بیان اینکه این شیوه و به‌ویژه طرح کیو.آر کد مزایای بسیار زیادی دارد گفت: بالغ بر ۱۰۵ برچسب کیو.آر کد به شکل‌ها و قالب‌های مختلف در سطح استان نصب شده است.
او ادامه داد: با این سبک، پرداخت‌ کمک‌ها هم به شکل آنلاین خواهد بود و هم از رسوب این درآمدها به حساب‌های کمیته امداد جلوگیری می‌شود.
مسعودیان راد یادآور شد: در شیوه پرداخت سنتی صدقه‌ها، فرآیند رساندن کمک‌ها به نیازمندان طولانی است، که با روش جدید، جلوی این معضل گرفته می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد قم کاهش هزینه‌های اجرایی را نیز از مزایای طرح دانست و گفت: این شیوه پرداخت، مسیر را برای هر کسی که بخواهد در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشد، هموار می‌کند.
وی یادآور شد: شیوه مذکور فقط منحصر به یک نقطه مکانی نیست، چراکه پرداخت الکترونیکی و اینترنتی مرزهای جغرافیایی را در انجام امور خیر در می‌نوردد و شرایط جدیدی را فراهم می‌کند که هر کس از هر نقطه‌ای از کشور و حتی جهان که اراده کند، امکان کمک به محرومان استان را دارد.
مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا دوران بسیار شکننده اقتصادی را پشت سر گذاشتیم و با نوسان‌های درآمدی و مشکل‌های تورمی مواجه بودیم خاطرنشان کرد: برغم همه این شرایط سخت اقتصادی، درآمدهای کمیته امداد در سرفصل‌های مختلف صدقه، زکات‌ و اکرام ایتام از یک رشد بسیار بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: رشد کمک‌های مردمی استان در مراکز نیکوکاری  در برخی مواقع سه برابر شده، و صدقه‌ها نیز که شامل وجوه‌های نقد افراد است، شاهد رشد بسیار خوبی است، و این پیام را به محرومان و مددجویان کشور مخابره می‌کند، که مردم در سخت‌ترین اوضاع اقتصادی نیز آنها را فراموش نمی‌کنند.
مسعودیان راد در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به افتتاح قرارگاه جهادی در کمیته امداد قم افزود: گروه‌های جهادی به وفور در قم وجود دارند و باید در یک مجموعه تحت عنوان قرارگاه‌های محرومیت زدایی و حرکت‌های جهادی سامان‌دهی شوند.
وی بیان داشت: کمیته امداد با این حرکت دست حمایت خود را بر این گروه‌ها و قرارگاه‌ها خواهد داشت، و حرکت‌های امدادگری را با رویکردهای مردمی و جهادی پیش خواهیم بُرد و شاهد رشد عجیب و معجزه آسای این گروه‌های جهادی بوده و هستیم.
وی با بیان اینکه این قرارگاه مزین به نام شهید مدافع حرم مصطفی نبی لو است گفت: امیدواریم در جهت تجلیل مقام شامخ این شهید بزرگوار مراسم باشکوهی را به شکل کشوری و آنلاین برگزار کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :