سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۳۴۹ مورخه ششم بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با عنوان «اُمیکرون در قم جدی گرفته نمی‌شود» بدین شرح است:

سویه جدید کرونا که کشورهای اروپایی را دوباره زمین‌گیر کرده است روز به روز در کشور ما در حال گسترش است و به تعبیر دبیر کمیته علمی مقابله با کرونا سوی جدید میکرون سوی غالب شده است.
روز گذشته اعلام شد در برخی شهرهای کشور این بیماری اوج گرفته است و وضعیت آنها در نقشه کرونایی کشور رنگ قرمز به خود گرفته است.
نقشه کرونایی کشور که تا چندی پیش کاملاً آبی بود با سرعت باورنکردنی رنگ زرد و قرمز به خود گرفت و با روند فعلی بی‌تردید رنگ غالب این نقشه به رنگ قرمز در خواهد آمد.
از آنجا که اساس رنگ‌بندی شهرها بر اساس تعداد بستری شده‌های ناشی از کرونا است. در صورتی که مبتلایان به امیکرون مثل کرونا ترس داشتند و به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند امروز ما با بحران تخت خالی روبرو بودیم.
شیوع سویه اومیکرون که سرایت‌پذیری بیشتری دارد، تعداد بیماران بیشتری را با عوارض احتمالی این بیماری روبه‌رو می‌کند، امروز مواجهه ما با بیماران سرپایی افزایش کاملاً محسوسی دارد، تازه دو هفته بعد است که نشانه‌های این بیماران سرپایی در موارد بستری و البته مرگ‌ومیر خودش را نشان می‌دهد.
از سوی دیگر علیرغم گسترش سریع این بیماری در کشور، متأسفانه هنوز مسئولان برای ایجاد محدودیت‌های کرونایی امروز و فردا می‌کنند و مردم نیز توجه به پروتکل‌ها ندارند. به نظر می‌رسد ستاد کرونا یا هنوز امیکرون را جدی نگرفته است و یا اینکه می‌خواهد با همه‌گیری جمعی برای مدتی خیالشان راحت شود.
شهر قم که تو چند روز پیش وضعیت آبی داشت، موج جدید کرونا آن را فراگرفته است و با روند فعلی تا چند روز آینده رنگ قرمز به خود خواهد گرفت درمانگاه‌ها و مراکز درمانی شهر مملو از مراجعان مبتلا به این بیماری است.
متأسفانه علی‌رغم روند فزاینده این بیماری در شهر، مشاهده می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و بخش قابل توجهی از مردم از زدن ماسک خودداری می‌کنند و جالب اینجاست که مسئولان استان هم سکوت کرده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :