19 دی: سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم با بیان اینکه تحقق وام بدون ضامن، باعث امیدافزایی اقتصادی در کشور است، توضیحاتی درباره دریافت وام‌ بدون ضامن در قم ارائه کرد.
مهدی فراهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی با هدف تسهیل دریافت وام از بانک‌ها، ۱۳ بانک دولتی و نیمه‌دولتی را موظف کرده تا از این پس به‌جای ضامن، گواهی اعتبارسنجی مشتریان را برای دریافت وام بپذیرند.
وی اضافه کرد: از آنجا که یکی از مشکلات مردم برای دریافت وام های خرد، جستجوی ضامن است و برای نظام بانکی نیز امکان اعتبار سنجی متقاضیان وام، فراهم است، وزارت اقتصاد در گام نخست، عملیات حذف ضامن و جایگزینی اعتبار سنجی را برای وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان و برای حقوق بگیران کلید زد.
فراهانی ادامه داد: جامعه هدف این طرح در مرحله اول کارمندان دولت، شاغلان بخش خصوصی و بازنشستگان می شوند.
وی تصریح کرد: هر فرد می تواند با مراجعه به سایت اینترنتی www.mycredit.ir و پرداخت ۱۰ هزار تومان گزارش رتبه اعتباری خود را دریافت کند.
فراهانی اضافه کرد: گزارش اعتبار سنجی با تعیین رتبه بین صفر تا ۹۰۰ ریسک فرد را بر اساس پرداخت اقساط وام های قبلی، چک های برگشتی و سایر اطلاعات مشخص می کند و افرادی که دارای ریسک پایین در گزارش اعتبار سنجی باشند، می توانند این گزارش را جایگزین ضامن کنند.
وی گفت: در حال حاضر بر اساس بخشنامه وزارت اقتصاد مدارک مورد نیاز برای دریافت وام های تا سقف پنجاه میلیون تومان، گزارش اعتبار سنجی و نامه کسر از حقوق است و برای وام های تا سقف صد میلیون تومان، گزارش اعتبار سنجی به علاوه نامه کسر از حقوق و یک چک یا سفته است.
سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم اظهارکرد: وزارت اقتصاد مصمم است تا در گام های بعدی برای دارندگان مشاغل آزاد نیز شرایط دریافت وام بدون ضامن را فراهم کند.

  • نویسنده :
  • منبع :