19 دی: ستاد مدیریت بیماری کرونا استان قم اعلام کرد: مدارس مقطع ابتدایی این استان تا پایان هفته جاری غیرحضوری برگزار می‌شود.
به گزارش دوشنبه‌شب از استانداری قم، بنا بر اطلاعیه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان قم، با توجه به شیوع و افزایش بیماران بستری کرونا، به‌خصوص سویه جدید اومیکرون و قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز کرونایی، این تصمیم بر اساس مصوبه قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت بیماری کرونا و به‌منظور حفظ سلامت دانش آموزان، پیشگیری از شیوع بیماری و قطع زنجیره ویروس اتخاذ شد.
این اطلاعیه با اشاره به مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت بیماری کرونا، افزوده است: مدارس مقطع ابتدایی از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ بهمن‌ماه جاری، به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
این اطلاعیه ادامه یافته است: دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون، استفاده حداکثری از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه هوا بر اساس دستورالعمل بازگشایی مدارس در کلاس‌ها حاضر خواهند بود.
اطلاعیه ادامه یافته است: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دانش آموزان ۹ تا ۱۲ سال می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های سلامت مرکز بهداشت نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.
وضعیت کرونایی قم که از روز ۵ آذرماه به رنگ آبی درآمده بود، از چهارم بهمن‌ماه به رنگ زرد و از هشتم بهمن‌ماه به رنگ قرمز درآمد.

  • نویسنده :
  • منبع :