19 دی: در پی رحلت آیت الله صافی گلپایگانی، فردا چهارشنبه در سراسر استان اصفهان و تا پنجشنبه در شهرستان گلپایگان عزای عمومی اعلام شد.
به مناسبت ارتحال آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، روز ۱۳ بهمن ماه در سراسر استان اصفهان و روزهای ۱۳ لغایت ۱۵ بهمن ماه در شهرستان گلپایگان از سوی امام‌جمعه و استاندار اصفهان عزای عمومی اعلام شد.
آیت الله صافی گلپایگانی بامداد سه شنبه بدنبال ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست.این مرجع تقلید در ۳۰ بهمن ماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان از توابع اصفهان دیده به جهان گشوده بود.
عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره)، از جمله فعالیت‌های سیاسی آیت الله صافی گلپایگانی بوده است.
منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقهیه از جمله آثار آیت الله صافی گلپایگانی است.از این مرجع تقلید افزون بر ۸۰ عنوان کتاب برجای مانده که برخی از آن‌ها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند.
وی از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود که مدتی نیز در نجف اشرف از آیات عظام محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برد.

  • نویسنده :
  • منبع :