19 دی: نماینده روسیه در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری بر حمایت مسکو از احیای برجام تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری ترند، واسیلی نبنزیا، نماینه روسیه در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری که به آغاز ریاست دوره‌ای مسکو در شورای امنیت سازمان ملل اختصاص داشت، مطرح کرد که روسیه مایل به احیای برجام [توافق هسته‌ای] و حرکت بر اساس پیش‌رفت‌های انجام شده در مذاکرات وین است. او تاکید کرد که می‌توان به یک توافق دست یافت.
نبنزیا در پاسخ به سوالی درباره تمایل همکاری مسکو با واشنگتن در این راستا، گفت: ما بسیار زیاد مایل به احیای برجام[توافق هسته‌ای] و اجرای تعهدات تمامی طرفین در این توافق هستیم.
این دیپلمات روس ادامه داد: تا جایی که می‌دانم، مذاکرات در وین برقرار است و می‌توانیم انتظار داشته باشیم توافقی حاصل شود.
به گزارش ایسنا، اظهارات این مقام روس درباره احیای برجام هم‌زمان با برگزاری دور هشتم مذاکرات وین مطرح می‌شود. مذاکرات این هفته به طور موقت متوقف شده است و روسای هیات‌های مذاکره‌کننده برای مشورت و اتخاذ تصمیمات سیاسی به پایتخت‌ها بازگشته‌اند.
دیدار روسای هیات‌های مذاکره کننده کمیسیون مشترک برجام در دور هشتم مذاکرات وین

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در یک کنفرانس خبری در این راستا مطرح کرد: اگر فردای بازگشت هیئت ها به وین طرف های مقابل حقوق ایران را به رسمیت بشناسند و به خواسته های به حق ایران پاسخ درست بدهند و در چارچوب برجام خواسته های خود را مطرح کنند و انتظاری بیش از آن نداشته باشند ما در فردای آن روز می توانیم به یک توافق خوب و پایداری برسیم.
این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: طرف های مقابل موارد اختلافی را به روشنی می دانند و باید تصمیمات سیاسی در مورد آن اتخاذ کنند به ویژه در واشنگتن.
وی همچنین با بیان اینکه در حوزه رفع تحریم ها موضوعات مهمی همچنان باقی مانده است و برخی از اختلاف ها وجود دارد، اظهار کرد: در حوزه تضمین ها و راستی آزمایی ها نیز باید آمریکایی ها این تضمین را بدهند که بار دیگر به مانند چند سال پیش حقوق بین الملل را به سخره نمی گیرند. مجددا اتباع ما را به بهانه های واهی دور زدن تحریم ها گروگان نمی گیرند و این زمینه را فراهم می کنند که ایران از منافع اقتصادی برجام استفاده کند. متأسفانه عملکرد اروپایی ها و آمریکایی ها در حوزه برجام براساس عملکرد چند سال اخیرشان خوب نبوده است.
  • نویسنده :
  • منبع :