19 دی: آیین امتنان از کارگران، گروه‌های کار، واحدهای نمونه، نخبگان و ایثارگران جامعه تعاون کار و رفاه اجتماعی قم در نخستین روز دهه مبارک فجر به میزبانی تشکل‌های کارگری، بازنشستگان، کارفرمایان، تعاون‌گران و کارآفرینان این استان برگزار شد.
به گزارش چهارشنبه شب از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم، سرپرست اداره‌کل تعاون استان در این آیین اظهار داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور اتحاد و همدلی مردم است که با گذشت ۴۳ سال از این برکت عظیم، امروز نیز شاهد همان مواسات، همدلی و اتحاد در کمک به یکدیگر و توسعه و پیشرفت کشور  هستیم.
وحید وزیری راد افزود: با توجه به اینکه برنامه‌های دولت مبنی بر اشتغال و تولید است، از این رو در این بخش باید تلاش بیشتری در جهت بارور شدن خلاقیت‌ها، ترغیب نوآوری و توسعه آن و افزایش اعتماد به نفس، توسعه تکنولوژی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی، تولید ثروت در جامعه و افزایش رفاه عمومی صورت گیرد.
وزیری راد در ادامه تصریح کرد: امروز جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و مهارتی کشور و حتی بین‌المللی شاخص هستند و باید برای موفقیت آنها امکانات لازم را فراهم کنیم.
سرپرست تعاون قم بار دیگر از همه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تعاونگران و شرکای اجتماعی برای بهبود وضعیت کسب و کار در استان و بالا رفتن سطح معیشت کارگران دعوت به همکاری کرد و اظهار داشت: اداره‌کل تعاون و دیگر دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان همیشه از همراهی، مساعدت و مشورت شرکای اجتماعی برخوردار بوده‌اند و امیدواریم این همکاری برای بهبود وضعیت استان بیش از پیش ادامه داشته باشد.
رئیس کانون کارگران ساختمانی استان نیز با اشاره به اینکه حضور کارگران در صحنه‌های اقتصادی بسیار مهم است گفت: مسئولان وظیفه بسیار سنگینی دارند، باید زمینه تحقق شعار پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را به وجود بیاوریم، تا شاهد خلق حماسه اقتصادی باشیم.
عباس شیری با تاکید بر اینکه مسئولان قدردان کارگران باشند گفت: باید حضور مردم را در مباحث اقتصادی فراهم کنیم، کارگران و کارآفرینان بتوانند حماسه‌ای دیگر را پدید آورده و موجب عقب‌نشینی دشمن شوند. 
۱۸۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در قم فعال است و شوراهای اسلامی کار، مجمع نمایندگان کارگران و کارگران ساختمانی سه تشکل اصلی می باشند.
رئیس کانون عالی حِرَفِ استان نیز با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی و فصلی و قالیبافان بیان داشت: از مسئولان بیمه‌ها در استان تقاضا داریم، بیمه کارگران را تا زمانی که در بازرسی‌ها مطمئن نشدید قطع نکنید.
اکبر شوکت افزود: برای ما برای کسب سهمیه بیمه کارگران تلاش زیادی را انجام دادیم.
۲۲ هزار کارگر ساختمانی در قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.
همچنین عضو کانون عالی کارفرمایان استان نیز گفت: امروز یکی از روزهای بسیار خوبی بود که توانستیم در این مجموعه احساس کنیم، کارگر و کارفرما همه از یک جنس هستیم.
محمد نوپوش ادامه داد: کارگران باعث افتخار ملت ایران هستند، امروز بستر برای پیشرفت اقتصاد کشور فراهم شده و با کار، تلاش، تولید و گسترش صنعت اقتصاد شکوفا خواهد شد.
همچنین رئیس کانون بازنشستگان استان نیز به بیان نقطه نظرها و دغدغه‌های موجود در مجموعه‌های بازنشستگی پرداخت و گفت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکل‌های جامعه کارگری و بازنشستگان و افزایش خدمت‌رسانی به آنها را به کار می‌گیریم.
تقی نصیری بیان کرد: دغدغه این قشر میزان حقوق پایین و معیشت و درمان است که انتظارها از دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون استان را افزایش می‌دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :