۱۹ دی: امام جمعه قم با اشاره به عدم موفقیت انقلاب اسلامی در موضوع عدالت گفت: اگر در مساله عدالت موفق بودیم مشکلات کنونی وجود نداشت، خودروسازی و برخی صنایع ما مشکل دارد و ما نمی‌توانیم این مسائل را گردن دیگران بیاندازیم.
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس، با اشاره به قرارگیری در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اسلام ناب، عدالتخواه، طرفدار مظلومان و ظلم ستیز هدف امام راحل از انقلاب در مقابل اسلام آمریکایی بود که هم اکنون رد پای آن در منطقه دیده می شود، همان حاکمانی که پای اسراییل را به منطقه باز کرده و یمن را به خاک و خون کشیدند.

وی ابراز داشت: با وجود تمام مشکلات، انقلاب اسلامی از چالش های اساسی عبور کرده و توطئه ها را خنثی نموده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: کشور همچنان در مسائل فرهنگی دچار شبیخون است و لازم است تا جهاد تبیینی توسط همه مردم دنبال شود.

وی با بیان اینکه یکی از چالش های امروز ایران با آمریکا در تولید سلاح های پیشرفته است، افزود: چالش امروز ما با آمریکا این است که آنها باید از غرب آسیا و کل منطقه بروند در حالی که در دوران دفاع مقدس چالش ما واردات سیم خاردار و ممانعت آمریکایی از ورود آن به ایران بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تغییر مواضع نسبی مسوولان آمریکایی در قبال ایران، تاکید کرد: به اعتراف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است.

وی عنوان کرد: دشمن امروز می خواهد با اقدامات فرهنگی اراده ملت را شکسته و مشکلات دوران پهلوی را بصورت بزک کرده به مردم معرفی نماید و موفقیت های دوران انقلاب را با سیاه نمایی به حاشیه ببرد.

امام جمعه قم با اشاره به درگذشت آیت‌الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید فقید شیعیان، گفت: تشییع باشکوه این مرجع تقلید نشان داد که مراجع تقلید چه جایگاهی بالایی در بین مردم دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به عوامل سستی انسان از عبودیت و معنویت گفت: جهل و ناآگاهی نسبت به جایگاه بندگی، عبودیت، نعمت های الهی و جهل نسبت به پاداشی که خدا به بندگان خود اعطا می کند انسان را در عرصه عبودیت دچار سستی یا طغیان می کند.

آیت الله حسینی بوشهری اثر گناه در بازدارندگی انسان از عبودیت، ادامه داد: یکی از آثار وضعی گناه این است که لذت انس و مناجات با خدا را از انسان می گیرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: گناه نقش مستقیمی در محرومیت انسان از مناجات با خدا به خصوص تهجد و شب زنده داری دارد.

 وی اظهار داشت: بی پروایی در بعد حجاب و عفاف به سبک زندگی غربی از مباحثی است که جان و روح مومنان را افسرده کرده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان که فضای مجازی، نگاه نسل جوان را به ارزش ها و اصول را تغییر می دهد خواستار رونق و تقویت فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط عموم مردم به خصوص کسبه و بازاریان شد.
  • نویسنده :
  • منبع :