19 دی: رئیس کمیسیون حقوق بشر لندن گفت: جنایت و کشتار مردم یمن نفرت انگیزترین کار کشورهای غربی و عربی است و باید به مجامع بین‌المللی فشار وارد کنیم چون جان میلیون‌ها تَن در خطر است، ما باید به سازمان ملل متحد فشار بیاوریم.
مسعود شجره روز شنبه در همایش مجازی بررسی ابعاد تجاوز به یمن که به همت بنیاد بین‌المللی اربعین ترتیب یافت، طی سخنانی اظهار داشت: حمایت ما از مردم یمن نه به خاطر حمله کشورهایی ثروتمند به آن، بلکه به خاطر مساله نسل کشی طی ۶ سال اخیر در این کشور است.
وی از وخامت اوضاع در یمن و نداشتن غذا و دارو به شدت انتقاد کرد و گفت: این مردم بدون هیچ امکاناتی و با وجود تخریب تمام زیرساخت‌هایشان ایستاده‌اند و در مقابل مستکبران سر فرود نمی‌آورند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر لندن بمباران‌های کور و کشته شدن غیر نظامیان را محکوم کرد و افزود: علاوه بر این تمام زیرساخت‌ها و بیمارستان‌ها از بین رفته است، سازمان ملل هم یمن را یکی از بزرگترین فجایع عنوان کرده است.
وی گفت: هر سال اعلام می‌شود که مردم یمن مورد ظلم هستند و و هزاران کودک به خاطر سوء تغذیه از بین می‌روند و تجهیزات پزشکی به اتمام رسیده است و بیمارستان‌های اندکی باقی مانده که نابود نشده است؛ حتی به نان دسترسی ندارند.
شجره تحریم را هم جنایت جنگی علیه افراد غیر نظامی توصیف کرد و ابراز داشت: تحریم یکی از مهمترین عواملی است که همه را از بین می‌برد.
رئیس کمیسیون حقوق بشر لندن در اعتراض به سکوت مجامع بین‌المللی گفت: ایالات متحده و اروپایی‌ها و کشورهای دیگر به امارات متحده و عربستان تسلیحات می‌فروشند تا غیر نظامیان را مورد حمله قرار دهند و اعلام می‌کنند که این فروش تسلیحات به خاطر پول است.
وی در روشنگری درباره فروش سلاح به عربستان و امارات اظهار داشت: مقدار پولی را که برای خرید این تسلیحات و جنگ افزارهای یمن هزینه می‌کنند، یک یا یک و نیم درصد کل درآمد این کشورها است؛ یعنی مبلغ خرید این تسلیحات در اقتصاد کشورهای غربی تأثیری ندارد، بلکه این کشورهای خود فروخته از طرف آن‌ها جنایت می‌کنند.
شجره این جنایت را نفرت انگیزترین کار کشورهای غربی و عربی توصیف و تصریح کرد: باید به مجامع بین‌المللی فشار وارد کنیم، چون جان میلیون‌ها نفر در خطر است؛ ما باید به سازمان ملل متحد فشار بیاوریم.
رئیس کمیسیون حقوق بشر لندن ابراز تأسف کرد: البته دولت‌های غربی حق وتو دارند و این موضوع را وتو خواهند کرد؛ اما ما باید فشار خود را وارد کنیم و آزادانه حرف خود را بگوییم و در تمام تریبون‌ها حرف خود را بزنیم که یمن باید آزاد شود و ما باید از آن حمایت کنیم.
او عربستان و امارات را در حال ضررهای روز افزون عنوان کرد و گفت: من برای یمنی‌ها دعا می‌کنم و زمانی این‌ها پیروز خواهند شد و دعا می‌کنم که یمنی‌ها و حوثی‌ها مستقل شوند و مستبدان و زورگویان درس عبرتی خواهند گرفت و در دادگاه عدل الهی محاکمه خواهند شد.

  • نویسنده :
  • منبع :