19 دی: معاون مسکن‌ و ساختمان اداره‌کل راه‌ و شهرسازی قم گفت: مالکان استان جهت اخذ تسهیلات ساخت مسکن نیازی به سپرده‌گذاری و یا خرید اوراق ندارند و با دوران مشارکت و بازپرداخت ۲۰ ساله می‌توانند با شرایط آسان در سامانه ثمن ثبت‌نام کنند.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره‌کل راه‌وشهرسازی قم، داود طلوعی در گفت‌وگویی اظهار داشت: بر این اساس همشهریان قمی که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان گرفتند، می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ثبت‌نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر به مبلغ چهار میلیارد ریال برخوردار شوند.
وی ادامه داد: در این طرح ماکان خودشان برای گرفتن تسهیلات ساخت، نیازی به سپرده‌گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ‌گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی، تاهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی نیز می‌شود.
طلوعی تصریح کرد: مالکان استان می‌توانند به ازای هر واحد به طور مجزا تسهیلات دریافت و در مرحله فروش اقساطی افراد مورد نظر را برای دریافت کارت اقساط و انجام قسط‌ بندی به بانک عامل معرفی کنند.
معاون راه و شهرسازی قم گفت: تسهیلات برای مالکان داخل بافت فرسوده سه میلیارد ریال با سود ۹.۵ درصد و برای مالکان خارج از بافت فرسوده شهر، چهار میلیارد ریال با سود ۱۸ درصد خواهد بود.
وی بیان داشت: ضمانت نامه پرداخت تسهیلات، بر اساس ضوابط و مقررات بانک‌های عامل از آنان گرفته می‌شود.
طلوعی به مدارک مورد نیاز برای بهره‌مندی از این طرح نیز اشاره و بیان کرد: سند مالکیت و پروانه ساختمان تنها مدارک مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات است.

  • نویسنده :
  • منبع :