19 دی: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: رابطه مدرسه با اولیاء دانش آموزان باید تقویت شود و در کمک های مالی اولیاء خلاصه نشود.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در رشد و تعالی انسان خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات انبیای الهی به خصوص رسول گرامی اسلام(ص) همین مسئله تعلیم و تربیت است. اگر انسان به جایگاهی می رسد و بنده حقیقی خداوند می شود در پرتو همین آموزش، تعلیم و تربیت است.

وی آموزش و پرورش را زیربنای همه امور توصیف کرد و افزود: رشد، ارتقاء و پیشرفت کشور تنها در سایه تعلیم و تربیت میسر است و این مهم تنها بواسطه تعلیم و تربیت هدفمند میسر خواهد شد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدیریت را از مهم ترین عناصر رشد و تعالی نظام آموزشی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مدیران آموزش و پرورش چه در سطح کلان و چه در سطح خرد، هر چه بتوانند با برنامه حرکت کنند و درگیر روزمرگی نشوند موفق تر خواهند بود.

وی مشورت و انتقادپذیری را به عنوان دو عنصر دیگر در رشد و تعالی نظام آموزشی کشور، ضروری عنوان کرد و ادامه داد: چهارمین عنصر از عناصر رشد و تعالی نظام آموزشی کشور، استفاده از دبیران متعهد است. معلم موفق با فکر، روح و تک تک سلول های دانش آموز خود در ارتباط است. تمامی افعال و گفتار او در در ذهن و روح دانش آموز نقش می بندد. فلذا ضروری است نارضایتی معلمان بر طرف شود و تا جایی که قانون و شرایط کشور اجازه می دهد دغدغه های معلمان بر طرف گردد.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: تدوین کتب درسی مناسب مطلب دیگری است که نباید از آن غفلت نمود. کلیه مطالب و حتی تصاویر کتب درسی باید با دقت انتخاب شوند. محیط خانه باید مکمل آموزشی باشد که دانش آموز در مدرسه فرا می گیرد. در نتیجه رابطه مدرسه با اولیاء دانش آموزان باید تقویت شود و در کمک های مالی اولیاء خلاصه نشود.

وی  پاسخ به شبهات را در تربیت هر چه بهتر دانش آموزان ضروری عنوان کرد و افزود: شبهات باید به دانش آموزان پاسخ داده شود تا از انباشت این سوالات در ذهن آن ها جلوگیری به عمل آید. به این منظور استفاده از روحانیون خوش برخورد، عالم و الگو، در مدارس ضروری به نظر می‌رسد.

  • نویسنده :
  • منبع :