19 دی: سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو پرسشهای برخی شهروندان در خصوص احتمال تنش و درگیری در مرزهای شرقی این کشور برای شرایط اضطراری احتمالی آمادگی داشته باشند.
بر اساس این اطلاعیه که روز شنبه در صفحه توئیتر سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف منتشر شد، آمده است: از هموطنان دعوت می نماید ضمن حفظ آرامش با ایجاد آمادگی برای شرایط اضطراری احتمالی ارتباط خود را با سفارت به منظور آگاهی از توصیه های ضروری حفظ نمایند.
در پایان آمده است: سفارت جمهوری اسلامی سلامتی و امنیت اتباع ایرانی را حائز اهمیت  دانسته و این موضوع را در اولویت وظایف خود قرار داده است.
اخیراً در کشورهای غربی و همچنین در کی یف، اظهاراتی در مورد حمله احتمالی روسیه به اوکراین منتشر شده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، چنین اطلاعاتی را تشدید تنش بی اساس و پوچ خواند.
وی تاکید کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای کسی ندارد. در عین حال، پسکوف احتمال تحریکات برای توجیه چنین اظهاراتی را رد نکرد و هشدار داد که تلاش برای حل بحران در جنوب شرق اوکراین با زور، جدی ترین عواقب را در پی خواهد داشت.
سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که کارزار تبلیغاتی «تجاوز روسیه» به اوکراین اهداف تحریک آمیز را دنبال می کند.

  • نویسنده :
  • منبع :