19 دی: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: اماکن اقامتی در محدوده مسجد مقدس جمکران به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران ساماندهی می‌شود.
به‌ گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قم، علیرضا ارجمندی در بازدید از زائرسرای نیمه شعبان در منطقه جمکران، بیان داشت: دغدغه این اداره‌ کل در خدمت‌رسانی به زائران و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران، سامان‌دهی واحدهای اقامتی است.
وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ نیمه‌شعبان در اسفندماه سال جاری ادامه داد: خیل عظیم ارادتمندان به خاندان اهل بیت(س) به شهر قم، ایجاب می‌کند تا زائران و نمازگزاران بدون هیچ دغدغه‌ای برای اسکان و اقامت، فقط به دعا و توسل بپردازند.
ارجمندی با بیان اینکه ایجاد اماکن اقامتی در استان نیاز به گرفتن مجوز دارد، تصریح کرد: واحدهای اقامتی دارای استاندارد هستند و گرفتن مجوز پیش از ایجاد، سبب کاهش مشکل‌های سرمایه‌گذاران و تسهیل امور در آینده می‌‎شود.
وی با اشاره به زائر سرای نیمه شعبان در منطقه جمکران خاطر نشان کرد: این زائرسرا ۱۰۴ اتاق دارد که در مجموع موجب اضافه شدن ۶۳۳ تخت بر تخت‌های اقامتی استان می‌شود.
قم دارای ۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمان‌پذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین‌راهی و پذیرایی با ظرفیت ۱۲ هزار تخت است.


  • نویسنده :
  • منبع :