19 دی: سرگئی لاوروف و حسین امیر عبداللهیان وزیران خارجه روسیه و ایران درباره نتایج دیدار سران ایران و روسیه و روند مذاکرات وین درباره برجام و وضعیت پیرامون اوکراین گفت و گوی تلفنی کردند.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: امیرعبداللهیان و لاوروف در این مذاکره تلفنی درخصوص اجرای توافق های بدست آمده در سفر اخیر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری به مسکو و دیدارش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت و گو کردند.  
دو طرف در خصوص وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام) در رابطه با مذاکرات وین برای احیا و اجرای برجام در حالت اولیه تایید شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل تبادل نظر کردند.  
وزیران خارجه ایران و روسیه به پیشرفت قابل توجه بدست آمده در این عرصه بسیار مهم اشاره کردند. امیر عبداللهیان و لاوروف در ادامه گفت و گوی تلفنی درخصوص مسائل مهم بین المللی ازجمله وضعیت پیرامون مساله اوکراین و تنش زایی غرب پیرامون این مساله تبادل نظر کردند.  
وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که کارزار روانی و تبلیغاتی برپا شده توسط آمریکا و متحدانش در مورد تهاجم روسیه علیه اوکراین اهداف تحریک آمیز و دسیسه جویانه دنبال می کند و دولت اوکراین را برای تلاش مرگبار به منظور حل مناقشه دونباس از طریق زور تشویق می کند.  

  • نویسنده :
  • منبع :