سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۳۶۵ مورخه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با عنوان «پاسخ ارگان دولت به مخالفان برجام» بدین شرح است:

بعد از آنکه سخنان دکتر جلیلی و جلسه‌ای که در حسینیه جماران با مخالفان برجام گرفت خیلی مورد توجه دولت و مذاکره کنندگان قرار نگرفت. این بار نوبت به محمدصادق کوشکی فعال اصولگرا و طرفدار دوآتشه رئیسی در انتخابات شد که مذاکرات برجام را به زیر سؤال ببرد.
وی گفت: دولت روحانی دولت غرب‌گرا بود، اما الآن چه؟ اگر مذاکره کنیم در مورد ما چه خواهند گفت؟ دولت سوریه، حشدالشعبی، یمن و حزب الله چه خواهند گفت؟ وقتی ما الگوی آن‌ها شدیم.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: مردم یمن دارند مقاومت می‌کنند، چون منطق انقلاب اسلامی مقاومت است. از این رو خدایی نکرده اگر مردم و رزمندگان یمنی ببینند که جمهوری اسلامی با آمریکا برای چندمین بار سر میز مذاکره نشسته آن‌ها چه خواهند گفت و چگونه خود را توجیه خواهند کرد که منطق انقلاب اسلامی نه به مستکبرین بوده است. ناامیدی مردم یمن را چه کسی می‌خواهد پاسخ بدهد.
محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست بررسی روند مذاکرات وین و مسئله مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: ایران برای فروش نفت و سایر اقلام از تحریم عبور کرده است و امتیازهایی که ایران از مذاکره می‌خواهد عملاً سوخته است.
به دنبال این سخنان روزنامه ایران ارگان دولت جمهوری اسلامی در یادداشتی به تشریح تأثیرات مثبتی که توافق و جان بر روی اقتصاد کشور خواهد داشت پرداخت و نوشت: اگر تحریم‌ها برداشته شود مشکلات اقتصادی زیادی رفع خواهد شد.
اگر توافقی صورت پذیرد تقاضای بیشتری برای نفت ایران ایجاد شده و ایران خواهد توانست در بازارهای جهانی نفت بیشتری عرضه کند. ضمن اینکه اثر عمیقی تحقق این توافق می‌تواند در روابط تجاری کشور ایجاد کند. منظور از روابط تجاری، کشورهای هدف رابطه مبادلات تجاری، قیمت تمام شده کالاهای وارداتی و صادراتی و نهادها و سازمان‌های مدیریت تجاری کشور هستند که قاعدتاً تمام آنها از این موضوع متأثر خواهند شد. بدون تردید اگر توافق صورت پذیرد تقاضای سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی ما افزایش پیدا می‌کند.
  • نویسنده :
  • منبع :