19 دی: رییس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به اهمیت اعتماد مردم به دولتمردان گفت: این اعتماد آسیب دیده است و باید با کار جهادی و تلاش مداوم ترمیم شود و مردم دغدغه‌مندی مدیران در مسیر حل مشکل‌ها را به‌خوبی احساس کنند.
به گزارش روز سه‌شنبه مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم با اشاره به شیوه حکومت حضرت علی (ع) اظهار داشت: شیوه حکومت امیرالمومنین و دستورالعمل‌ها و آرمان‌های آن حضرت در عهدنامه مالک اشتر، سرلوحه کار مدیران قرار گیرد و از دل آن برنامه‌های مناسب برای مدیریت جامعه استخراج شود.
او با تاکید بر لزوم ایجاد یک زنجیره واحد در بخش‌های اجرایی استان ادامه داد: استاندار به عنوان معتمد دولت در استان نقش هماهنگ کننده و اتصال اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی را دارد تا در راه خدمت به مردم عملکردی صحیح داشته باشند.
دبیر شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه عنصر اعتماد مردمی به دولتمردان را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: این اعتماد آسیب دیده است و باید با کار جهادی و تلاش مداوم ترمیم شود، باید به گونه‌ای عمل شود که مردم دغدغه‌مندی مدیران در مسیر حل مشکل‌ها را به‌خوبی احساس کنند.
امام جمعه قم، حل بسیاری از مشکل‌های موجود در استان را در استفاده از ظرفیت‌های موجود دانست و تصریح کرد: فهرستی از تمامی مشکل‌ها و در کنار آن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را به طور دقیق احصا کنید تا با جمع‌آوری در یک قالب، ظرفیت‌های حل مشکلات استان بارز شود.
وی نظارت را عاملی مهم در خدمت رسانی به مردم دانست و بیان داشت: وجود یک نظارت جامع و دقیق بر عملکرد مدیران، نقش مهمی در پیشگیری از تصمیم‌های سلیقه‌ای و سستی در عمل به قانون دارد.
وی همچنین به شرایط کنونی کشور و مسائل موجود اشاره و خاطر نشان کرد: اگرچه در شرایط سختی قرار داریم، اما دشمنان نیز به‌خوبی توان و استقامت مردم ایران در برابر کارشکنی‌ها و ستیزه جویی معاندان را درک کرده‌اند و با یاری خداوند گشایشی در امور حاصل خواهد شد.


  • نویسنده :
  • منبع :