19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۴ کودک مبتلا به کرونا در قم طی دو ماه گذشته جان خود را از دست دادند که اغلب آنها بیماری زمینه ای داشتند.
به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری در جلسه ستاد استانی کرونا با بیان اینکه نیمی از بیماران با حال بد به بیمارستان مراجعه می‌کنند، افزود: عادی انگاری کرونا در قم زیاد است.
وی با تاکید بر اینکه شناسایی بیماران کرونایی در هفته گذشته ۷۱ درصد بوده و تفاوتی نسبت به قبل نکرده است، اضافه کرد: تعداد بیماران سرپایی تا حدودی ثابت شده و میزان بستری ها به کمتر از ۱۰۰ نفر در روز رسیده است.
مصری عنوان کرد: عادی انگاری در مورد کرونا بسیار زیاد است و این امر موجب می‌شود قله پیک طولانی شود و نیمی از بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند با حال بد بستری شوند و این امر موجب بروز مشکل می‌شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: امیکرون و دلتا در قم وجود دارد و اکثر بیماران ما افراد بالای ۷۰ سال هستند.
فعالیت مدارس ابتدایی و مهدکودک ها با ۲۰ درصد ظرفیت از روز شنبه
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه، بیان داشت:موضوع سلامت نکته ای هست که تخصصی بوده و توسط دانشگاه علوم پزشکی قم دنبال می شود و باید به نظرات کارشناسی این مجموعه احترام گذاشت.
احمد حاجی زاده با بیان اینکه از سوی دیگر دغدغه مردم و صنوف را می دانیم و معتقدیم که باید چرخ زندگی مردم هم بچرخد، ابراز کرد: کلاس های درس دانش آموزان ابتدایی و مهدکودک ها با ۲۰ درصد ظرفیت از هفته آینده دایر شده و فعالیت آموزشی را با رعایت دستورات بهداشتی ادامه خواهند داد.
وی افزود: تالارهای پذیرایی و رستوران ها و همچنین مجموعه های ورزشی نیز با ۲۰ درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند، جلسات اداری تا ۳۰ نفر و در ۹۰ دقیقه باید برگزار شود و ادارات استان باید نهایت دقت بر مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک را داشته باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: موضوع واکسیناسیون سالمندان مهم است و باید دقت شود و سازمان بهزیستی باید در این زمینه وارد شود.

  • نویسنده :
  • منبع :