19 دی: عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع مطرح شده در خصوص شفافیت از سوی برخی نمایندگان شفافیت نیست، گفت: شفافیت آن است که تمام امور مربوط به قوای سه گانه در اتاقک شیشه‌ای باشد و همگان در جریان آن قرار گیرند.
مرتضی خاتمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه هیچ دلیلی برای مخالفت با این طرح وجود ندارد، افزود: شفافیت واژه بسیار خوب و مبارکی است و همه ولی‌نعمتان و مردم جامعه خواهان عملکرد شفاف نمایندگان خود در خانه ملت هستند.
وی با بیان اینکه، موضوع مطرح شده در خصوص شفافیت از سوی برخی از نمایندگان مجلس آنگونه که باید تمام و کمال نیست، اظهار داشت: اعلام مخالفت برخی از نمایندگان با این طرح پژواک نامناسب و ناصحیحی است که به جامعه داده شده است.
خاتمی تاکید کرد: شفافیت اعلام شده، رقیق و ناقص از آنچه که باید باشد، بوده و سطح نازلی از تعریف شفافیت است چراکه عملکرد شفاف را در برخی امور لازم و در برخی موارد غیرضروری می داند.
وی با بیان اینکه شفافیت ابتدا باید در امور مالی نمایندگان اعمال شود، تصریح کرد: فردی که شفافیت مالی نداشته باشد در مابقی زمینه ها نیز نمی تواند شفاف عمل کند.
خاتمی شفافیت اخلاقی و سیاسی را نیز دارای اهمیت برشمرد و افزود: بنابراین شفافیت یک مقوله بسیار ارزشمندی است، به شرط آنکه به تمامه به آن پرداخته شود.
نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای  اسلامی همچنین بااشاره به لایحه بودجه سال آینده گفت: حداقل حقوق پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال آینده پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق بازنشستگی پنج میلیون تومان است و مالیات بر حقوق و دستمزد نیز در این لایحه پلکانی و بین ۱۰ تا ۳۰ درصد لحاظ شده است.
وی مبلغ پیش‌بینی شده برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان را در لایحه بودجه سال آینده ۹ هزار و ۵۰۰ هزار تومان عنوان و خاطرنشان کرد: تسهیلات ازدواج به نسبت سن ازدواج ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان و تسهیلات فرزند آوری از فرزند اول تا چهارم ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.
این نماینده مجلس در خصوص عملکرد مجلس نیز خاطرنشان کرد: نمی‌توان رابطه صفر یا ۱۰۰ در این حوزه اعمال کرد چرا که مجلس ساز و کار خود را از طریق آیین‌نامه‌ها، تشکیل کمیسیون‌ها، زمان تصویب برای طرح و لوایح دارد.
وی یادآوری کرد: تنها تغییر فعالیت در مجلس رویکرد مجالس نسبت به امور است که این مجلس عملکرد مثبتی در تولید جهشی مسکن دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :