19 دی: خبرگزاری رویترز گزارش داد که صدای چند انفجار در مرکز شهر دونتسک در شرق اوکراین که در کنترل جدایی طلبان بوده، در ساعات پایانی شنبه و اوایل بامداد یکشنبه شنیده شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز منبع این انفجارها هنوز مشخص نیست و مقام‌های شهر دونتسک هنوز به این انفجارها واکنش نشان نداده‌اند.
پیش از این رسانه‌های روسیه از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه و کانال تلویزیونی زویوزدا روز شنبه از اصابت چندین گلوله خمپاره به استان راستف در جنوب روسیه خبر دادند. 
در گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفته شد که خمپاره‌ها توسط نیروهای اوکراینی پرتاب شده و کمیته پیگیری قضایی روسیه، تحقیقات در مورد این حوادث را آغاز کرده است. 
با این حال تارنمای روسی لنتارو در گزارشی نوشت: تاکنون دو بار منطقه راستف از سوی نیروهای اوکراین هدف تیراندازی قرار گرفته است و مورد اول اصابت گلوله خمپاره بود.
همچنین بعد از ظهر شنبه یک گلوله آتشبار از نوع «گراد» هم (نوع پیشرفته آتشبار کاتیوشا) به منطقه تاراسوفسکی استان راستف اصابت کرد. 
گزارش‌های رسانه‌های روسی حاکی است که گلوله باران مناطق جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک از سوی نیروهای اوکراینی ادامه دارد و در این حملات از تسلیحات سنگین استفاده می‌شود.
در همین حال خبرگزاری ریانووستی روز شنبه از دسترسی واحد تجسسی شبه نظامیان دونتسک به یک نقشه نظامی ارتش اوکراین خبر داد که در آن برنامه تهاجم به دونتسک نوشته شده است. 


  • نویسنده :
  • منبع :