19 دی: تشدید بحران اوکراین و آغاز درگیری بین نیروهای کی‌یف با جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک، تاثیر بسزایی در بازارهای جهانی بویژه اروپا داشته است.
به گزارش ایرنا، مراکز اقتصادی و رسانه های غربی اعلام کردند که بازارهای سهام در اروپا و آسیا روز سه‌شنبه و همزمان با تشدید تنش‌ها بین اوکراین و روسیه با کاهش شاخص‌ها مواجه شدند و قیمت جهانی هر بشکه نفت خام نیز به پیشروی خود به سمت ۱۰۰ دلار ادامه داده است.
در بازار ارزهای دیجیتال یا رمزارزها نیز قیمت هر بیت‌کوین ۱۲ صدم درصد کاهش یافت و به پایین‌تر از ۳۷ هزار و ۸۰۰ دلار رسید. اتریوم، دومین رمزارز پرطرفدار جهان نیز با کاهش قیمت ۱ درصدی مواجه شد و در مقابل دو هزار و ۶۰۷ دلار معامله شد.
یورو نیوز گزارش داد: بهای هر اونس طلا نیز در مبادلات روز سه‌شنبه یک دلار و ۱۰ سنت افزایش یافت و به هزار و ۹۰۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.
شاخص بورس آلمان(داکس) در جریان داد و ستدهای روز سه‌شنبه ۱۳ صدم درصد کاهش یافت. همچنین شاخص بورس توکیو بیش از ۲۹ واحد، معادل ۱.۵ درصد افت کرد و شاخص بورس شانگهای نیز به کاهش ۱.۳ درصدی تن داد.
با وجود حاکم شدن وضعیت قرمز بر بازارهای سهام اروپا و آسیا، بهای جهانی هر بشکه نفت پایه برنت روز سه‌شنبه ۲.۲۲ درصد بالا رفت و به ۹۷ دلار و ۶۹ سنت رسید.

  • نویسنده :
  • منبع :