19 دی: رییس سازمان هواپیمایی کشوری از انجام پروازها بدون محدودیت بین ایران و روسیه خبر داد و گفت: در صورت اعلام شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری درباره لغو پروازها انجام خواهد شد.
محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی درباره دلیل تأخیر پرواز صبح امروز تهران-مسکو به ایسنا گفت: شرکت هواپیمایی ماهان امروز در حالی که آماده پرواز به مسکو بود متوجه شد که روسیه مسیر پروازی خود را منطقه پرواز ممنوع اعلام کرده و به همین دلیل پرواز این شرکت هواپیمایی به مقصد مسکو با تأخیر مواجه شد.
وی افزود: پرواز تهران-مسکو همواره از مسیر هوایی رشت، آذربایجان، گرجستان، جنوب روسیه به مقصد مسکو تعریف شده بود که به دلیل ممنوعیت اعلام شده از سوی روسیه مجبور شدیم مسیر پروازی را از روی دریای خزر تغییر دهیم.
رئیس سازمان هواپیمایی گفت: در حال حاضر مشکلی برای پرواز به مسکو نداریم اما اگر نهادهای بالادستی ممنوعیت و محدودیتی برای پروازهای مسکو اعلام کنند آن را اجرا خواهیم کرد؛ چرا که ایمنی مسافر و ایمنی پرواز برای ما در اولویت قرار دارد.
محمدی همچنین درباره آخرین وضعیت پروازهای تهران-کی یف گفت: طی دو سال گذشته پروازی به اوکراین نداشته ایم اما با توجه به اینکه مسافران ایرانی در اوکراین درخواست بازگشت به کشور را دارند اعلام آمادگی کردیم تا اگر اوکراین مجوز آن را صادر کند شرکت هواپیمایی "ایران ایر" پروازی را برای بازگشت ایرانیان انجام دهد.


  • نویسنده :
  • منبع :